אחיו של החשוד ברצח ספיר נחום שוחרר למעצר בית

לאחר שהמשטרה לא הצליחה להוכיח כי האח קשור לפרשה, בית המשפט שחרר את עלאא חלאילה לביתו. עורך דינו טען כי הוא היה עם אזיק אלקטרוני וניתן להוכיח כי הוא לא היה בזירת הרצח. החשוד המרכזי בחטיפה וברצח יישאר במעצר עד יום ראשון

זמן צפייה: 00:41

דרמה בבית המשפט: עלאא חלאילה, אחיו של ולאא חלאילה, בן זוגה לשעבר של ספיר נחום החשוד בחטיפתה וברציחתה, שוחרר היום (חמישי) למעצר בית. בית המשפט האריך את מעצרו בפעם השנייה ביום ראשון האחרון למשך חמישה ימים, והיום כאמור בית משפט השלום בעכו שחרר אותו, לאחר שהמשטרה לא הצליחה להוכיח את הקשר שלו לפרשה.

עורך דינו של עלאא טען שהוא היה עם אזיק אלקטרוני באותו הזמן, ושהוא חולה דיאליזה ונמצא במכון דיאליזה באותו הזמן. בדיון הקודם ביקש התובע להוכיח זאת, ולבקש מהמכון את האישורים שהוא נמצא שם - ובעקבות מסמכים אלה, הוא שוחרר למעצר בית. כזכור, שלשום הוארך מעצרו של החשוד המרכזי, בן זוגה לשעבר של נחום, עד ליום ראשון הקרוב.

ספיר נחום ו-ולאא חלאילה, בן זוגה לשעבר החשוד במעורבות בהיעלמותה
ספיר נחום ו-ולאא חלאילה, בן זוגה לשעבר החשוד במעורבות בהיעלמותה

שמעון אבוטבול, דודה של ספיר, אמר בהמשך לדברים: "זאת החלטה גרועה מאוד, שחרור האח לא מוצדק. אנחנו נגיע ביום ראשון לדיון הארכת מעצרו של ולאא ונבקש צדק במשפט הזה".

עו"ד אביעד חייט, סנגורם של החשודים: "כל שזעקנו מתחילת הפרשיה מקבל היום משנה תוקף, ולשיטתי זוהי הסנונית שמבשרת על המשך ההליכים בתיק זה. כולי תקווה שהמשטרה תשים ידה על מי שביצע בפועל מעשה נתעב שכזה, ותגיע לחקר האמת. מרשיי לא קשורים בשום אופן לאירוע".

ספיר נחום
ספיר נחום | צילום: באדיבות המשפחה

11 ימים נעדרה ספיר בת ה-24 מעכו, ולפני 10 ימים זוהתה גופתה, שנמצאה סמוך ליישוב אבטין שבצפון. ההערכה במשטרה היא כי נחום נרצחה בין היתר בגלל דרישתה מבן זוגה לשעבר לכספי מזונות.

בנוסף, מעריכים במשטרה כי הרצח לא בוצע על ידי אדם אחד, בעקבות העובדה כי המקום שבו נמצאה הגופה סבוך, וההערכה היא כי אדם נוסף היה צריך לעזור לרוצח לבצע את המעשה. בידי המשטרה יש צילומי אבטחה המציגים את רכבו של החשוד כשהוא נוסע בכביש מסביב למקום שבו נמצאה הגופה.

הגופה נמצאה, בין היתר, בעקבות מידע מודיעיני שהגיע אתמול למשטרת מחוז חוף, מה שגרם למיקוד החיפושים באזור שבו נמצאה הגופה. במשך 11 ימים פעלו במשטרה לאיתורה של נחום, שיצאה מביתה ב-2 ביוני ולא נראתה מאז.