פילבר על פגישת ההנחיה: "זוכר שהייתה בשבוע הראשון למינוי"

ביום שככל הנראה יהיה האחרון לעדותו השיב עד המדינה שלמה פילבר בחקירה החוזרת של התביעה על מועד פגישת ההנחיה, הפגישה שעומדת בבסיס סעיף השוחד בתיק 4000 וטען כי התקיימה בשבוע הראשון למינויו למנכ"ל משרד התקשורת: "לאחר הפגישה עם נתניהו, הלכתי לעשות סדרת פעולות"

שלמה פילבר בבית המשפט
שלמה פילבר בבית המשפט | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

משפט נתניהו: עד המדינה שלמה פילבר שב הבוקר (רביעי) לדוכן העדים במה שייתכן ויהיה היום האחרון לעדותו בתיקי האלפים. היום מתקיימת חקירה חוזרת של התביעה ובמסגרתה התייחס שוב פילבר לפגישת ההנחיה והפעם אמר כי הוא זוכר שהיא התקיימה בשבוע הראשון למינויו לתפקיד מנכ"ל משרד התקשורת.

התובעת יהודית תירוש הציגה מזכר שכתב יואב תלם, קצין בכיר מהמשטרה, מתאריך 19.2 שבו נכתב על שיחה בין עורכי דינו של פילבר למשטרה, שבמהלכה הסבירו עורכי הדין שבאפשרות פילבר להעיד על מפגש בינו לבין נתניהו ודוד שרן, לימים "פגישת ההנחיה", שבמהלך המפגש נתניהו אומר לפילבר ששוחח עם אלוביץ' ואלוביץ' ביקש ממנו למתן תעריפים והובהר לו על ידי נתניהו לגמור בהקדם את מיזוג בזק-יס ולדאוג למיתון התעריפים. ההגנה התנגדה להגשת המזכר, אך השופטים דחו את ההתנגדות.

לאחר מכן שאלה תירוש את פילבר האם ההתנהלות של נתניהו מולו בעניין אלי עזור הייתה שונה מההתנהלות של נתניהו בעניין אלוביץ'. ההגנה התנגדה להצגת התזה, אך בית המשפט דחה ופילבר אישר את הדברים. אז שבה התובעת לדבר על מועד פגישת ההנחיה ופילבר אמר: "הזיכרון שיש לי שהפגישה הייתה בשבוע הראשון למינויו למנכ"ל משרד התקשורת. אני זוכר שלאחר הפגישה עם נתניהו, הלכתי לעשות סדרת פעולות".

אתמול הסתיימה החקירה הנגדית של פילבר. עו"ד בעז בנצור, סנגורו של נתניהו, שב לדבר על פגישת ההנחיה שעומדת במרכז סעיף השוחד בכתב האישום בתיק 4000. בנצור טען שהפגישה גם לא הייתה יכולה להתרחש לפני המינוי של פילבר בממשלה.

פילבר שב ואמר לאחר שאלת אחד השופטים כי הפגישות שלו עם נתניהו היו קצרות מאוד או קצרצרות אפילו או שהוא הוזמן לפורומים רחבים.