פנייה ליועמ"ש: פתח בחקירת עמותת "סיוע 48" בשל קשריה לחמאס

לאחר תחקיר חדשות 13, שבו נראה בכיר רע"ם משתתף בכנס ברצועת עזה בנוכחות בכיר חמאס, ח"כ ברקת דרש ממנדלבליט לפתוח בחקירת העמותה אותה הוא מנהל. "חשש שכספי המדינה יגיעו לארגוני טרור"

זמן צפייה: 03:08

ח"כ ניר ברקת (הליכוד) פנה היום (ראשון) ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ולרשם העמותות בדרישה לפתוח בחקירת עמותת "סיוע 48", בעקבות תחקיר חדשות 13. במכתב כתב חבר הכנסת כי "התחקיר העלה כי העמותה מעבירה כספים למשפחות טרוריסטים ומסייעת לכאורה לארגוני טרור".

"מדובר בממצאים מטרידים מאוד שמעלים שאלות ותהיות משפטיות בדבר חוקיות העמותה, החברים בה ופועלה", המשיך ברקת. "בתקציב המדינה מובטחים כספים ותקציבים קואליציוניים למפלגת רע"ם, אשר לאור התחקיר קיים חשש שכספים אלה ינותבו בצורה כזו או אחרת לעמותה דנן או לעמותות דומות הקיים חשש שכספים קואליציוניים יגיעו דרכן, במישרין או בעקיפין, לארגוני טרור הפועלים כנגד מדינת ישראל".

חבר הכנסת ניר ברקת מהליכוד
חבר הכנסת ניר ברקת מהליכוד | צילום: חדשות 13

גם יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' פנה לרשם העמותות בדרישה לפתיחת בדיקה על כלל העמותות הקשורות בארגון "סיוע 48" ומפלגת רע"ם. במכתבו כתב סמוטריץ' כי "בסעיף 3 לחוק העמותות נכתב 'לא תירשם עמותה אם מטרה ממטרותיה שוללת את קיומה של מדינת ישראל או את אופיה הדמוקרטי, או אם יש יסוד סביר למבקנה כי העמותה תשמש מסווה לפעולות בלתי חוקיות - נראה כי העמותה המציגה את עצמה בשם תמים והומאני, משתמשת בכסות החוקית כדי לממן ולתמוך בפעילות טרור בארץ ובחו"ל".

מתחקיר חדשות 13 ששודר בסוף השבוע עולה כי בכיר רע"ם, ואחד ממנסחי ההסכם הקואליציוני, ראזי עיסא, נפגש עם בכיר בחמאס בכנס של עמותה שאותה הוא מנהל בשם "סיוע 48". באירוע, פעיל ארגון הטרור הודה לעיסא, אך האחרון סירב לענות על מה הודה לו.