דיווח על הפרות סדר וצילם צלחות לווין: תושב י-ם מואשם בריגול למען חיזבאללה

על פי כתב האישום, זהרה עמד בקשר עם מפעילו מארגון הטרור הלבנוני באמצעות תוכנת הצפנה, ודיווח למפעיליו בין היתר על הפרות הסדר בבירה ואף צילם אתר עם צלחת לווין ושלח אותה לאנשי הארגון. לפני שהספיק לקבל משימות נוספות, הוא נעצר והקשר עם הארגון נותק

לוחמי חיזבאללה
לוחמי חיזבאללה | צילום: רויטרס

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד אחמד זהרה, תושב ירושלים בן 32, זאת לאחר שסייע לארגון חיזבאללה לפעול נגד ישראל. על פי כתב האישום, לפני כתשע שנים זהרה יצר קשר עם אסיר משוחרר שגר בלבנון ואמר לו כי הוא מעוניין ליצור קשר עם אנשים מחיזבאללה על מנת לפעול עבורם בישראל.

בהמשך לכך, נוצר קשר בין זהרה לפעילי חיזבאללה והוא קיבל מהארגון תוכנת הצפנה כדי שיוכל להיות אתם בקשר. במהלך התקופה המדוברת, זהרה היה בקשר עם מפעיליו, ונסע לעיתים לרמאללה כדי ליצור קשר באמצעות תכנית הצפנה כדי להתחמק מגורמי הביטחון בישראל.

פעיל חיזבאללה
פעיל חיזבאללה | צילום: רויטרס

במסגרת הקשר בין הנאשם לחיזבאללה, זהרה התבקש לבצע משימות שונות, בין היתר העברת עדכונים על המצב בירושלים ובגדה ודיווח על הפרות סדר שהתרחשו בירושלים. בנוסף, יזם זהרה פעילויות נגד ישראל, ובין היתר צילם מיוזמתו מקום ובו צלחות לווין גדולות על מנת לשלוח אותם לאנשי החיזבאללה.

זאת ועוד, במהלך חופשת ירח הדבש של זהרה בטורקיה, הוא תיאם קבלת כסף וטלפון סלולרי בו הותקנה תוכנת הצפנה כדי שיוכל להמשיך לעמוד בקשר עם מפעיליו. לאחר שזהרה שב לישראל, הוא הפעיל את תוכנת ההצפנה ויצר קשר עם אנשי חיזבאללה, אך לפני שהספיק לקבל משימות נוספות הוא נעצר והקשר עם אנשי חיזבאללה נותק.

כתב האישום מייחס לזהרה ביצוע עבירות של מגע עם סוכן חוץ, מסירת ידיעה לאויב בכוונה לפגוע בביטחון המדינה ויציאה שלא כדין. הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.