אסיר העולם אדם איטל חשוד במעורבות בניסיון חיסול של בכיר בשב"ס

עם פענוח האירוע שבמהלכו מת סרגיי שימן, בעקבות פיצוץ של רימון אותו התכוון להשליך לעבר ביתו של מפקד כלא אשל, כתב אישום יוגש נגד איטל, המרצה ארבעה מאסרי עולם, לאחר שבמשטרה עלה החשד כי הוא עמד מאחורי הזמנת החיסול

אדם איטל

אסיר העולם אדם איטל חשוד במוערבות בניסיון החיסול של בכיר בשירות בתי הסוהר, בעקבות פענוח האירוע שבמהלכו מת סרגיי שימן בן ה-32 מפיצוץ של רימון - כך פורסם היום (רביעי) בחדשות 13. על פי ממצאי החקירה, רימון הנפץ היה מכוון כנגד מפקד כלא אשל, המתגורר באזור. איטל, אסיר המרצה ארבעה מאסרי עולם בלתי קצובים ו-15 שנות מאסר,  נחקר לאחר שבמשטרה עלה החשד כי הוא עמד מאחורי הזמנת החיסול של הבכיר בשב"ס.

זירת האירוע בבאר שבע | צילום: דוברות המשטרה

איטל עצמו נמצא במאסר בגין רצח הנערים איתן איזמאיילוב ורוסלן קובייב בפיצוצייה בבאר שבע, ובגין ניסיון רצח נוסף של חברם שהפך לנכה. לאחר מכן הורשע איטל גם בחיסולם של מחמד אבו גליון ועטוואה אבו סעליק, שני בדואים שעימם תכנן לסחור בנשק.

כזכור, בחודש שעבר בסמוך לשעה חצות, נשמע קול פיצוץ באחד מהרחובות בבאר שבע - וכוחות משטרה שהגיעו למקום איתרו גבר ללא רוח חיים. ממצאי הזירה העלו את החשד הראשוני כי הרימון נועד לפגיעה בבכיר השב"ס. עם התקדמות החקירה, עלה גם החשד כי יחד עם המנוח היה בזירה אדם נוסף, ובתחילת החודש נעצר ירדן אסייג, תושב באר שבע בן 24 שמעצרו הוארך מעת לעת. בנוסף נעצרו שני חשודים נוספים בחשד למעורבות באירוע, אחד מהם הוא איטל.

הבוקר פורסם כי המשטרה פיענחה את האירוע, וכי בתום החקירה הוארך עד מחר מעצרו של אסייג. בהמשך לכך פרקליטות דרום צפויה להגיש נגד אסייג כתב אישום בגין אחזקת אמל"ח וניסיון חבלה בכוונה מחמירה.