שיסף את גרונה והעלים ראיות: 21 שנות מאסר לתושב עכו שרצח את בת זוגו

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר את דינו של מוחמד לבאבידי, ששיסף את גרונה של אימאן עוואד ב-2018 והביא למותה, והשית עליו גם קנס של 258 אלף שקלים. עורכי דינו: מדובר בענישה מופחתת בשל מצבו הנפשי

אימאן עוואד, שנרצחה ע"י בן זוגה מוחמד לבאבידי

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (ראשון) 21 שנות מאסר על מוחמד לבאבידי מעכו, בגין רצח בכוונה תחילה של בת זוגו אימאן עוואד ב-2018. בנוסף למאסר, על לבאבידי נגזר גם פיצוי בסך 258 אלף שקלים.

על פי כתב האישום, לבאבידי בן ה-39 שיסף את גרונה של זוגתו, שהייתה בת 26 במותה, ופגע בה בכמה מקומות בגופה. לאחר מכן נטל לבאבידי מהזירה את הטלפון הנייד שלה ושלח מסרון לטלפון שלו בו כתב "אל תאחר אהובי", על מנת ליצור מצג שווא שאין לו קשר למותה.

לאחר הרצח השליך לבאבידי את הסכין וחלק מבגדיו לפח אשפה, ועזב את הדירה. מאוחר יותר הוא שלח הודעה מהטלפון של עוואד לאימה, והזמין אותה לבקר בביתם. בהמשך הוא נסע על חבר למועצה המקומית כאבול, ומשם שלח לטלפון שלה צילומים של מוצרים שכביכול קנה עבורה.

כששב עם החבר לביתו, בזמן שהוא יודע שגופתה של עוואד בדירה, הוא הזמין את החבר לשתות עמו קפה, וכשהשניים נכנסו לדירה העמיד לבאבידי פנים כי הוא רואה את הגופה לראשונה. לבאבידי החל להתפרע ולשבור חפצים, וכשהגיעה המשטרה טען לבאבידי שהבית נפרץ ובת זוגו נרצחה. בהמשך הודה לבאבידי ברצח.

עו"ד משה גלעד ועו"ד רינת גלעד, המייצגים את הנאשם, מסרו: "זאת טרגדיה גדולה וצר לנו על מות המנוחה. עם זאת הצלחנו לשכנע את בית המשפט והפרקליטות שיש להתחשב במצב נפשי קודם של הנאשם שהביא לענישה מופחתת ל 21 שנים".