225 קמ"ש בלב י-ם: המרוץ בכביש הראשי שהסתיים בטרגדיה • תיעוד

בסרטון שהגיע לידי חדשות 13 ניתן לראות את שני תושבי בית צפפה מתחרים ביניהם בפראות ואת רגע התאונה שבה נהרג שוקי כהן, ואשתו ענת נפצעה קשה. "רוצה נסיעה מטורפת במסלול ישר - או בזיגזג?"

זמן צפייה: 03:05

שוקי כהן, תושב גילה שבירושלים, נהרג בראש השנה בתאונת דרכים קטלנית בעיר, שבה נפצעה אשתו ענת קשה. האירוע התרחש כתוצאה ממרוץ פראי שערכו שני תושבי בית צפפה, בדיע ג'ית ואסמעיל חוסאם, כאשר נגד הראשון הוגש כתב אישום בגין המתה בקלות דעת. ג'ית איבד את השליטה על הרכב, הועף לאי תנועה, ופגע ברכבם של בני הזוג כהן, שנקלעו למקום.

מתיעוד שהגיע לידי חדשות 13 עולה כי השניים ערכו ביניהם את התחרות המסוכנת שערכו ביניהם השניים בכביש ראשי בירושלים, כשבחלק ממנה הגיעו כלי הרכב למהירות של 225 קמ"ש – בכביש בגין שבעיר.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

הפעיל שנפגש עם נעמה יששכר בכלא: "מצבה טוב, היא עושה יוגה"

לאחר קבלת המנדט: גנץ ביקש להיפגש עם המפלגות – בימין סירבו

דיווח: ישראלי נעצר בוונציה לאחר שחטף עובדת בחנות המרת כספים

הרכב הפוגע בתאונה הקטלנית בירושלים
הרכב הפוגע בתאונה הקטלנית בירושלים | צילום: חדשות 13

בעזרת סרטון ממצלמות האבטחה מתגלה המסלול שעשו: השניים חלפו על פני כלי רכב בכביש בגין, תוך כדי עקיפות מסוכנות, בתוך מנהרות. ברחוב רוזמרין כאמור ג'ית איבד את השליטה על הרכב, והביא לאירוע שבו נהרג כהן.

כמו כן, בתיעוד ניתן לשמוע את אחד מהם אומר לחברו: "רוצה נסיעה מטורפת במסלול ישר או בזיגזג?". בהמשך, לאחר התאונה, נשמע אחד הנוכחים במקום אומר: "תזמין אמבולנס דחוף, תביא מים. כבו מנוע מהר, שמישהו יכבה את המנוע כאן".

"בכל יום שישי אנשים התלוננו שיש מרוצי מכוניות, ומתקשרים והמשטרה לא יודעת ", סיפר לחדשות 13 אנדריי כהן, אחיו של שוקי. "אדם זהיר לא נכנס מעולם לצומת, הוא עומד שלושה מטרים לפני פס העצירה". " אני לא קורא לזה הריגה, אני קורא לזה רצח. אחד שנוסע ב-220 או שהוא הורג את עצמו, או שהוא הורג מישהו", הוסיף אחי ההרוג.

עוד מאליק מנצור, המייצג את השניים, מסר בתגובה: "אם יוכח שהיה מרוץ מכוניות, דבר שאנחנו מכחישים, גם אם היה, כמובן זה לא דבר שתוכנן מראש. לפי מה שנחשפתי אליו עד כה מחומר הראיות הוא מינורי. גם על פי חומר הראיות של המשטרה, לא מייחסים לו סעיף חמור בגרימת התאונה של המתה, אלא בסיכון חיי אדם בנתיב תעבורתי".