חודשים אחרי התאונה, האישה הודתה: בעלי דרס למוות - ולא אני

בספטמבר נהרג רוכב אופנוע שנפגע מרכב פרטי. נהג הרכב שכנע את אשתו לקחת על עצמה את האשמה, והיא הואשמה בגרימת מוות ברשלנות. לאחר שהמשפט החל היא הלכה בחשאי למשטרה - והודתה באמת

זמן צפייה: 04:51

בספטמבר 2019 מצלמת רכב של נהג מונית תל אביבי תיעדה את התאונה שבה אייל ויטקובסקי, רוכב אופנוע, סבא צעיר ואב לילדים, בשנות ה-50 לחייו, התנגש בעוצמה ברכב שפנה שמאלה ברחוב ראול ולנברג בתל אביב - מנתיב שהפנייה שמאלה אינה אפשרית כלל. לוויטקובסקי הרמזור הורה ירוק מלא.

הראשון שיצא לכיוונו הוא מנצור קטלן, בן 41, שרק שלושה חודשים לפני כן קיבל את רישיונו בחזרה לאחר פסילה של שנים ארוכות. אשתו נותרה ברכב. בדיעבד, יתברר שזה הרגע שבו שיכנע אותה להגיד שהיא נהגה ברכב בזמן התאונה. ויטקובסקי ניסה, בכוחותיו האחרונים, להתרומם מעט, דבר שאולי גרם לקטלן לחשוב שהוא לא נהרג, ואז אשתו של קטלן צועקת לעברו, "תחזור. תחזור. הרכב מידרדר". יש שיפרשו זאת כאינדיקציה לכך שהאישה ישבה במושב שליד הנהג ולכן רק קטלן היה יכול לעצור את הרכב.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לאחר שגרוטו אישר: בר סימן טוב הודיע שהרכבות לא ישובו לפעילות

אמו של החלל ביקרה את הוריו של עמית בן יגאל: "אנחנו משפחה"

"תמות, נגיע אליך": מנדלבליט התלונן במשטרה עקב איומים והטרדות

נהג שדרס למוות אילץ את אשתו להודות בתאונה - היא הודתה באמת
נהג שדרס למוות אילץ את אשתו להודות בתאונה - היא הודתה באמת | צילום: חדשות 13

כמה שעות לאחר התאונה אייל ויטקובסקי מת בבית החולים. בחודש דצמבר הוגש לבית המשפט כתב אישום נגד אשתו של קטלן בגין גרימת מוות ברשלנות. הוא עצמו, נהג שהיה יותר מעשור בפסילה, יצא מזה נקי לגמרי. אשתו, אם לשישה, הבינה כי קיים סיכוי גבוה שתרצה עונש מאסר על תאונה שלא ביצעה. היא אזרה אומץ והגיעה למרחב ירקון בחשאי. קצין שהיה במקום הבין שהאישה מואשמת ככל הנראה לשווא.

היא סיפקה להם הקלטה דרמטית שקיימה עם אחיו של מנצור קטלן. הקצין וצוות החקירה בגיבוי פרקליטות מחוז תל אביב ביצעו כמה פעולות חקירה סמויות וכתב האישום נגד האישה בוטל. בעלה נעצר והיום הוגש נגדו כתב אישום חמור בגין גרימת מותו של ויטקובסקי ושיבוש הליכי חקירה.

במהלך התשאול שלו התברר כי מנצור נסע לשבעה של ויטקובסקי כדי לנחם את המשפחה. משפחתו של ויטקובסקי מסרה באמצעות בא כוחה, עורך הדין טל דיסקין כי "האבדה הפתאומית השאירה אותנו המומים וכואבים עד אין קץ. אנו סומכים על מערכת המשפט שתעשה כל שביכולתה לצורך הגעה לחקר האמת ותמצה את מלוא חומרת הדין עם מי שגרם למותו בטרם עת של אייל והותיר אותנו שבורי לב".