"מקבלים מכות בראש": חשד להתעללות בגן לילדים אוטיסטים

פרסום ראשון: הורים לילדים בגן תקשורת במעלה אדומים זיהו רגרסיה אצל ילדיהם. 3 מהילדים סיפרו כי קיבלו מכות מאחת הסייעות והשאר סירבו להיכנס לגן. 4 אמהות התלוננו במשטרה, 3 ילדים מסרו עדות - אך הגננות והסייעות ממשיכות לעבוד

גן ילדים סגור, אילוסטרציה
גן ילדים, אילוסטרציה | צילום: רויטרס

חשד להתעללות בגן חינוך מיוחד במעלה אדומים: 4 תלונות הוגשו במשטרה לאחרונה על ידי אמהות לילדים על הרצף האוטיסטי הלומדים בגן תקשורת במעלה אדומים. כך נודע היום (שלישי) לאתר חדשות 13.

בתקופת חג החנוכה החלו הורים לכמה מהילדים לזהות רגרסיה אצל הילדים. שלושה מתשעת ילדי הגן סיפרו כי הם מקבלים מכות בראש מאחת הסייעות בגן. שאר הילדים סירבו, לפי תיאורי ההורים, להיכנס לגן בבקרים.

אחת האמהות סיפרה כי בנה חזר כמה פעמים עם חבלות וצוות הגן טען בפניה כי לא קרה שום דבר. בגן אין מצלמות, אך לחדשות 13 נודע כי במכשיר הקלטה שהכניסו לגן נקלטו תגובות לא נעימות מצד הסייעות והתעלמות מוחלטת מבקשות הילדים.

מור, אמא לילד על הרצף האוטיסטי בתפקוד גבוה הלומד בגן, סיפרה לאתר חדשות 13: "שאלתי את הבן שלי איך היה בגן, הוא אמר לי 'כואב'. שאלתי אותו למה כואב? אשת צוות מרביצה לך? הוא ענה לי: 'שקט אמא, אסור לדבר'. שאלתי אותו שוב אם היא מרביצה לו אז הוא שאל אותי אם ראיתי. אני משוכנעת שהן אלימות".

כאמור, 4 אמהות הגישו לאחרונה תלונות במשטרה ושלושה ילדים זומנו לתת עדות, אך בינתיים ממשיכות הגננות והסייעות לעבוד בגן למרות חששות וחשדות ההורים.

מעיריית מעלה אדומים נמסר בתגובה: "האמהות פנו לאגף החינוך בעירייה ואמרו שהן פנו בנושא למשטרה בעניין והעניין בטיפול המשטרה. אגף החינוך ומחלקת החינוך המיוחד עומדים בקשר ישיר עם המפקחת על החינוך המיוחד במשרד החינוך ומתי"א ויעשו ככל שביכולתם מקצועית ועל פי החוק על מנת להבטיח את שלומם וביטחונם של ילדי הגן לשביעות הרצון של ההורים. עד אתמול אמרו לגורמי העירייה הרלוונטיים מהמשטרה שלא לפעול ואתמול החלו באגף החינוך לדבר עם הצוות והחל ברור מעמיק בעניין".

ממשטרת ישראל נמסר כי נפתחה חקירה. ממשרד החינוך נמסר: "אנו מתייחסים בחומרה ובכובד ראש לטענות ההורים, ובכוונתנו לערוך בירור מקיף ויסודי בנושא. מוגנות הילדים מהווה ערך עליון ולא נאפשר כל הפרה או פגיעה בערך זה. סביבת הגן נועדה להעניק לילדים תחושת שייכות וחוסן שהם מהווים את ליבת העבודה החינוכית. עד לתום בירור העניין, הגן ילווה באופן הדוק על ידי המפקחת ועל ידי צוות מטעם המתי"א (מרכז תמיכה יישובי-אזורי)".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "המשרד מתייחס בחומרה ובכובד ראש לטענות ההורים, ובכוונתו לערוך בירור מקיף ויסודי בנושא. במשרד מבהירים, כי מוגנות הילדים מהווה ערך עליון והוא לא יאפשר כל הפרה או פגיעה בערך זה. עוד אמרו במשרד, כי סביבת הגן נועדה להעניק לילדים תחושת שייכות וחוסן שהם מהווים את ליבת העבודה החינוכית. עד לתום בירור העניין, הגן ילווה באופן הדוק על ידי המפקחת ועל ידי צוות מטעם המתי"א".

שלומי ירוחם , יו"ר הנהגת ההורים העירונית מעלה אדומים: "מרגע שעלה החשש להתעללות כזו או אחרת , הנהגת ההורים הייתה שותפה לליווי ההורים לגורמים הרלוונטים והגשת התלונה במשטרה .
הנהגת ההורים מגנים לאלימות מילולית או פיזית ותעשה הכל על מנת למצות את הדין עם הפוגעים. אנו קוראים לרשויות הרלוונטיות לעמוד לצד ההורים ברגעים המורכבים האלה ולתת להם פתרונות מידיים לצד הטיפול בנושא".