מטפלות מטלטלות - ומכות: חשד להתעללות בפעוטון בשרון • תיעוד

פרסום ראשון: לידי חדשות 13 הגיעו סרטונים שבהם, בין היתר, נראות עובדות גן מושכות פעוטות בני שנתיים. ההורים הגישו תלונה במשטרה, שפתחה בחקירה. מחר: ביהמ"ש יגזור את עונשה של כרמל מעודה

זמן צפייה: 02:01

חשד להתעללות נוספת בפעוטון: לידי חדשות 13 הגיעו היום (רביעי) סרטונים שבהם נראות מטפלות וסייעות בגן בראש העין כאשר הן מטלטלות, מושכות ואף מכות פעוטות בני שנתיים. מיד לאחר פרסום הסרטונים, ההורים הגישו תלונה במשטרה, שפתחה בחקירה. בין היתר נראות המטפלות מושכות בכוח פעוטות ומושיבות אותם, מזיזות אותם ממקומם באמצעות הרגל ומכריחות אותם לשכב.

חשד להתעללות בפעוטון באזור השרון
חשד להתעללות בפעוטון באזור השרון

מחר, כזכור, בית המשפט יגזור את עונשה של כרמל מעודה, בעלת הפעוטון שהורשעה ב-17 סעיפי התעללות ותקיפת 18 פעוטות, במסגרת פרשה שנחשפה בחדשות 13. הפרקליטות, כזכור, מבקשת לגזור על מעודה לפחות 14 שנות מאסר.

לפני שלושה חודשים, אמהות הפעוטות שבהם התעללה מעודה עלו אחת אחרי השנייה על דוכן העדים, וסיפרו על ההתמודדות שלהן מאז התפוצצה הפרשה ועל מערכת היחסים שהייתה להן עם מעודה. אחת האמהות התעלפה וטופלה במקום.

"במשך שנתיים אריאל היה אצל כרמל ולא היו שום סימנים... הוא הולך וחוזר מאושר", סיפרה אחת האמהות, מוריה קואליו. לדבריה, כאשר פורסמה הפרשה היא הייתה בחודש התשיעי להריונה, ומרוב לחץ - ילדה לפני הזמן. "ילדתי ילדה ואני לא זוכרת ממנה כלום. אני לא יודעת איך היא גדלה, אני רק זוכרת את עצמי במצב גמור".

כרמל מעודה
הגננת כרמל מעודה

"כל המשפחה שלי צריכה טיפול", הוסיפה קואליו. "הילד לא מבין, הוא לא יכול להיות ממני מטר והוא צועק לי לא לעזוב אותו. הלילה הזה זה הלילה היחיד שהוא ישן - הוא כל לילה קם בצרחות. אם נופל אוכל לרצפה, הוא מנקה אותו כדי שלא ירביצו לו".

בהמשך, סיפרה האם בכאב כיצד בנה הושפע מהאלימות שחווה בגן. "הוא ניסה לחנוק את אחותו הקטנה בחיתול, ודחף לה לחם לפה". אחרי שנה, הוא עבר ליד ביתה של הגננת המתעללת, "ובאותו היום כיסח את הבובה ואמר שהיא מתנהגת לא יפה. שבועיים לאחר מכן, לקח כיסא וחבל וקשר את עצמו בצד. הייתי בהלם".