"בני הכה עצמו ואמר את שם הגננת": חשד להתעללות בפעוטון בבת ים

המשטרה פתחה בחקירה אחרי שקיבלה תלונה ממספר הורים, שחשדם התעורר כששמו לב שילדיהם חזרו עם שריטות וסימנים והתקשו לישון. כשביקשו לצפות בסרטוני המצלמות, הגננת טענה שהמכשיר המקליט נשבר

פעוט מהפעוטון בבת ים עם חבלה בפנים | צילום: חדשות 13

פרסום ראשון: המשטרה פתחה בחקירה נגד גננת בחשד להתעללות בפעוטון בבת ים, בעקבות תלונה שהגישו הורים לפעוטות בני שנתיים - כך נודע היום (רביעי) לחדשות 13. הגננת טרם נחקרה.

ההורים החלו לחשוד בגננת כבר לפני חודש, לאחר לאחר שהחלה רגרסיה בהתנהגות הילדים שהתקשו לישון, חזרו עם שריטות וסימנים על הפנים מהגן ועוד. בשיחה עם חדשות 13, סיפרה אחת האימהות כי "החשד התגבר כשנסעתי עם הילד שלי באוטו והבן שלי הרביץ לעצמו וצעק 'איה, איה', ואמר את שם הגננת".

פעוט מהפעוטון בבת ים עם שריטה בפנים | צילום: חדשות 13

ההורים ניגשו לגננת וביקשו ממנה לצפות במצלמות ה-DVR של הפעוטון. לטענת ההורים, תחילה היא איפשרה להם לצפות בכמה סרטונים בודדים. כמה שעות לאחר מכן, כשביקשו לצפות בתכנים נוספים, היא מסרה להם שהמכשיר נפל ונשבר ולא ניתן לצפות בתכנים. היא אף שלחה להם צילום של המכשיר השבור. הטענה הזאת הגבירה משמעותית את חשש ההורים שהגננת מסתירה התעללות בגן, ושבעה מהם ניגשו למשטרה והגישו תלונה. חוקרי מרחב איילון הגיעו לגן, החרימו את המכשיר ומנסים לשחזר את הסרטונים. כמו כן, החוקרים גבו במהלך הימים האחרונים עדויות מכמה מההורים.

מכשיר ה-DVR השבור מהפעוטון בבת ים | צילום: חדשות 13

ביומיים האחרונים הגננת ירדה למחתרת - היא מחקה את חשבון הפעוטון מהפייסבוק, יצאה מכל קבוצות הגננות בעיר, ואף הורידה את שלט הפעוטון שתלוי בחזית המבנה.

חן קובריץ כהן ממטה המאבק נגד התעללות בגיל הרך, שם מלווים את ההורים, אמרה כי "אנחנו לצערנו רוויי ניסיון מתירוצים ואמתלות של גננות, תירוצים שמדליקים נורות אדומות בוהקות. אנחנו כאן לצד ההורים, ונמשיך לחשוף עוד ועוד התנהגויות לא ראויות, כך שכל מי שתעז לעשות כך תדע שנגיע גם אליה".

עו"ד דרור שלום מסר בשם הגננת: "לא היו דברים מעולם, מדובר בגננת שעוסקת בחינוך וטיפול בילדים שנים רבות, מעולם לא דבק בה רבב, אני בטוח שמשטרת ישראל תגיע למסקנה שהיא לא ביצעה מעשים שהגיעו לכדי עבירה פלילית".