"צבט, סטר והצליף": מטפל במעון החוסים "בני ציון" מואשם בהתעללות

כתב אישום הוגש נגד לאית סלאמה מקלנסווה על מאות מקרים שבהם התעלל בחסרי ישע בעת עבודתו במוסד בראש העין. לפי האישומים, בן ה-24 נהג לאחוז באיבר מינם של המטופלים ולהכות אותם בכבל, ובמקרה אחר הטיל את מימיו על מיטות

מעון חוסים "בני ציון" בראש העין

כתב אישום הוגש היום (רביעי) נגד לאית סלאמה בן ה-24 מקלנסווה בגין עבירות התעללות בחסרי ישע בעת שעבד כמטפל במעון "כפר בני ציון" שבראש העין. על פי האישומים, סלאמה התעלל פיזית ונפשית, באופן יומיומי, בכ-17 דיירי המעון בגילאי 50-20 מאז 2017.

החוסים במעון הם בעלי צרכים מיוחדים, בהם בעלי מוגבלות שכלית התפתחותית, אוטיזם, אפילפסיה ועוד. לפי האישומים, הוא התעלל בהם במאות הזדמנויות שונות ובאופן יומיומי. בין היתר, הוא מואשם כי הכה חוסים, הטיח אותם בחוזקה למיטות ולספות, סטר להם בפנים, גרר אותם בכוח בבגדיהם, דחף אותם והכה בהם באמצעות מוט של מגב.

כותבת הפוסט ואחיה החוסה במעון ''בני ציון''
כותבת הפוסט ואחיה החוסה במעון ''בני ציון''

באחד המקרים, סלאמה מואשם כי הצת אש בפניו של חוסה ולאחר מכן גם בצמוד לאיבר מינו. במקרים אחרים הטיל מימיו על מיטות חוסים. לפי האישום, "סלאמה נהג לצבוט את החוסים, לנשוך אותם, לאחוז באיבר מינם ולהצליף בגופם באמצעות כבל". מתוארים גם מקרים בהם בעט בהם, דרך עם רגליו על ראשם וחנק אותם.

בנוסף, חלק מהמקרים המתוארים התרחשו בנוכחות ואף בהשתתפות מטפלים אחרים. מהפרקליטות נמסר בתגובה: "לא בכל יום אנו ניצבים בפני מעשים כה חריגים בחומרתם ובהיקפם. כתב האישום מתאר מסכת קשה וארוכה של התעללות פיזית ונפשית כנגד חסרי ישע אשר אינם יכולים להגן על עצמם".

"כואבת במיוחד העובדה שהנאשם הוא מי שאמור היה אמון על הטיפול בחוסים, ובמקום זאת נהג להתעלל בהם כדבר שבשגרה, באופן בלתי אנושי ובלתי נתפס. יחד עם כתב האישום הגשנו היום בקשה לעצור את הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. הפרקליטות תמשיך במאבקה הבלתי מתפשר באלימות מכל סוג שהוא, ובייחוד כזו המופנית כלפי חסרי ישע".