"הטיחו, גררו והשפילו": כתב אישום נגד 4 סייעות מ"גן הזוועות"

הסייעות מואשמות שהפעילו אלימות כלפי 2 פעוטות באופן קבוע לאורך תקופה ארוכה, במסגרת הפרשה שנחשפה בחדשות 13. "התעללו בשיטתיות בחסרי ישע - בהיותן אחראיות עליהם"

זמן צפייה: 02:01

פרשת "גן הזוועות" ברמלהכתב אישום הוגש היום (ראשון) בבית המשפט המחוזי בלוד, בגין ריבוי עבירות של התעללות בקטין, ותקיפת קטין על ידי אחראי, נגד ארבע סייעות מ"גן הזוועות" שברמלה, במסגרת הפרשה שנחשפה בחדשות 13. כמו כן הוגשה בקשת מעצר עד תום ההליכים. הנאשמות הן רוחמה סעד בת 37, נירית שויד בת 46, ננה צאצאשווילי בת 50 ואורלי שרגני בת 37.

מכתב האישום החמור עלה כי הנאשמות התעללו ותקפו 26 קטינים לאורך תקופה ארוכה, תוך שימוש בחפצים שונים. בין היתר, בכך שאחזו בהם בחוזקה, משכו בידיהם וברגליהם וגררו אותם, הרימו את הקטינים והטיחו אותם בחוזקה על מזרונים או על כסאות, סטרו לקטינים, השליכו חבילות מגבונים וצעצועים על הקטינים.

בנוסף, כך עולה מהאישום, נהגו הנאשמות רוחמה סעד ונירית שויד להשפיל את הקטינים בכך שפיזרו חטיפים על הרצפה ואילצו אותם לאכול מהרצפה. כמו כן, נהגו להצליף בקטינים באמצעות חיתול בד. "הנאשמות התעללו התעללות שיטתית בקטינים חסרי ישע, שנחשפה בשמונה מצלמות במשך תקופה לא מבוטלת של כחודש וחצי, בהיותן אחראיות עליהם", כך נכתב.

לעוד כתבות בנושא:

פרשת "גן הזוועות" ברמלה: גם בעלה של הגננת ישוחרר למעצר בית

המשטרה משכה את הערעור: הגננת מ"גן הזוועות" שוחררה למעצר בית

סימני מצוקה וקושי בפרידה: כך תזהו שהילד שלכם עבר התעללות בגן

הסייעות רוחמה סעד, אורלי שרגני, חני ננה צצשוילי ונירית סוייד, החשודות בהתעללות בפעוטות בגן ברמלה
הסייעות רוחמה סעד, אורלי שרגני, חני ננה צצשוילי ונירית סוייד, החשודות בהתעללות בפעוטות בגן ברמלה

עוד צויין באישום כי הנאשמות ננה צאצאשווילי ואורלי שרגני נהגו להאכיל את התינוקות בעודם ישובים בכיסא נענוע נמוך, תוך שדחפו את האוכל בכפית לפיהם של התינוקות, בניגוד לרצונם ובהתעלם מבכיים ולאחר מכן, נענעו נאשמות אלו את הטרמפולינה בחוזקה ואף הטו אותה אחורנית כך שראשם של התינוקות כמעט ונגע ברצפה.

עו"ד עדי כרמלי, שמייצג את ההורים, ציין כי "הבוקר הוגש כתב אישום חמור ומפורט האוחז 29 אישומים מהקשים והחמורים שהיו פה. קראנו את כתב האישום ובקשות המעצר ואנחנו בקשר ישיר עם הפרקליטים המנהלים את התיק והכל מכח מעמדנו בחוק כנפגעי עבירה. נמשיך ללוות מקרוב את ההליך המשפטי ולעמוד על זכויותינו עד אשר ימוצה הדין עם האשמות בדמות עונשי מאסר משמעותיים".

עו״ד עדי כרמלי
עו״ד עדי כרמלי | צילום: חדשות 13

חבר הכנסת אופיר כץ התייחס אף הוא להגשת כתבי האישום ואמר "לבי עם ההורים. אני מחזק אותם גם ביום הקשה הזה. כל מי שמתעללת או תוקפת פעוט מקומה בכלא. הצעת החוק שלי קובעת - לא עוד עבודות שירות, לא קנסות ולא מאסר על תנאי, מי שמתעללת ביקרים לנו - תשב בכלא. לא פחות מכך. אני קורא לך, שר המשפטים ניסנקורן, הסר את התנגדותך מהחוק, יחד נייצר הרתעה, נעשה צדק באמצעות ענישה ראויה ונמנע את האסון הבא. חובתנו לשמור על הילדים שלנו".

ביום שישי, כזכור, עשרות הורים ומפגינים הגיעו למחאה מול הבית שבו שוכנה ליטל ברסי, הגננת החשודה בהתעללות בפעוטות. ההורים קראו "אישה רעה שמתעללת בפעוטות, תתפוצצי, חיית אדם". עוד קראו המפגינים לתושבי האזור ודרשו שיביאו לעזיבתה את המקום: "איך אפשר להישאר אדישים? תעיפו אותה מכאן, יש פה פושעת, פושעת בחסות החוק".

בעלה של בעלת הגן, משה ברסי, שוחרר גם הוא למעצר בית. טרם שחרורו למעצר הבית, שפורסם לראשונה בחדשות 13, מסרה עורכת הדין סוזי עוזסיני ארניה, המייצגת את בני הזוג: "בית המשפט קבע בעניינו כי מדובר ברף הנמוך של עבירת האלימות ואני שמחה כי המשטרה הסירה את התנגדותה לשחרורו".

הפגנת הורים מול בית הגננת מ''גן הזוועות''
הפגנת הורים מול בית הגננת מ''גן הזוועות'' | צילום: חדשות 13

מנגד, עורך דינם של ההורים עדי כרמלי, הצר על החלטת בית המשפט, ואמר: "קיבלנו את הודעת הפרקליטות ומטבע הדברים, ללקוחותיי היא קשה לעיכול שעה שהם מביטים בפעוטות שלהם ויודעים היום על ההתעללות שחוו בגן של ליטל".

"יחד עם זאת, חשוב לציין שהיחס והטיפול של משטרת ישראל - ובראשם פקד יניב עמרם ופרקליטות מחוז מרכז בתיק הזה, הם מקצועיים ולאורך הדרך שמרו באדיקות על זכויותינו כנפגעי עבירה. אנחנו סומכים על שיקול דעתם בבניית המדרג והאבחנה בין החשודים בתיק ובטוחים שימשיכו לפעול בנחישות למיצוי הדין באופן הולם. "אנחנו מצידנו נמשיך לעקוב ולפעול גם בהחמרת הענישה והפיקוח וגם בשינוי חקיקה. פרק המעצר לגבי כמה מהחשודים תם - אך ההליך לא נשלם".

תיעוד ההתעללות ב''גן הזוועות'' ברמלה
תיעוד ההתעללות ב''גן הזוועות'' ברמלה