מאסר עולם ו-25 שנה: נגזר דינו של מפקד החוליה שרצחה את דביר שורק

לאחר שהורשע בגרימת מוות בכוונה, העבירה המקבילה לרצח ביו"ש, ובשורה של עבירות ביטחוניות נוספות, בית המשפט הצבאי גזר על אחמד עצאפרה עונש כבד, בנוסף לפיצוי בסך מיליון וחצי שקלים למשפחתו של שורק. עצאפרה היה מפקד החוליה הצבאית מטעם חמאס, בה היו חברים השניים שדקרו את שורק למוות ב-2019

דביר יהודה שורק, שנדקר למוות בגוש עציון
דביר יהודה שורק, שנדקר למוות בגוש עציון | צילום: חדשות 13

בית המשפט הצבאי גזר היום (שלישי) את דינו של המחבל אחמד עצאפרה, בגין גרימת מותו בכוונה של רב"ט דביר שורק בן ה-19, אשר נדקר למוות בגוש עציון ב-7 באוגוסט 2019 - לצד שתי עבירות נוספות של ניסיון לגרימת מוות בכוונה ושורה של עבירות ביטחוניות נוספות.

עצאפרה היה מפקד החוליה הצבאית מטעם החמאס, שבה היו חברים, בין היתר, שני נאשמים נוספים, אשר דקרו את דביר. בהכרעת הדין בעניינו של אחמד עצאפרה, שניתנה בינואר האחרון, קיבל בית המשפט הצבאי את עמדת התביעה הצבאית, שלפיה יש להרשיע את הנאשם בביצוע העבירות, למרות שלא נכח במקום שבו בוצע הפיגוע ולא היה זה שדקר בפועל את דביר.

זירת פיגוע הדקירה בגוש עציון בו נרצח דביר יהודה שורק בן ה-19
זירת פיגוע הדקירה בגוש עציון בו נרצח דביר יהודה שורק בן ה-19 | צילום: חדשות 13

בית המשפט הצבאי קיבל את עמדת התביעה הצבאית, והטיל על הנאשם מאסר עולם ו-25 שנים במצטבר, לצד פיצוי על סך מיליון וחצי שקלים לטובת משפחתו של הנרצח. גרימת מוות בכוונה היא העבירה המקבילה לרצח ביו"ש.

נציר עצאפרה וקאסם עצאפרה, שני הנאשמים אשר ביצעו את הדקירה בפועל, הורשעו ברצח דביר ובשורה של עבירות ביטחוניות נוספות, אחרי שהודו בכתבי האישום שהוגשו בעניינם. על קאסם נגזר עונש של מאסר עולם ו-40 שנות מאסר נוספות, ועל נציר נגזר עונש של מאסר עולם ו-20 שנות מאסר נוספות.

יוסף זהור, חבר חוליה נוסף אשר לא נכח בפועל במקום ביצוע הרצח, הורשע אחרי ניהול הוכחות ברצח דביר ובשורה של עבירות ביטחוניות נוספות, ונגזר עליו עונש של מאסר עולם ו-15 שנות מאסר נוספות.