יצאה מביתה במטרה למות כשהידה: אישום נגד מחבלת בת 15 מחיפה

מכתב האישום עולה כי בחודש שעבר התקרבה הנאשמת אל תושב אזור ג'נין שאיתו התכתבה באינטרנט, אשר למעשה נורה בידי כוחות הביטחון ומת מפצעיו. בעקבות האירוע, היא לבשה את בגדיו של אביה, עטתה כאפייה על ראשה, הצטיידה בשני סכיני מטבח ובסכין צלילה – ויצאה לגן בעיר בכוונה לפגוע באדם ממוצא יהודי

זמן צפייה: 00:48

כתב אישום הוגש היום (שני) נגד קטינה בת 15 מחיפה, בגין מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה והחזקת סכין ממניע גזעני, והיא מואשמת בביצוע פיגוע הדקירה בחיפה, על רקע מספר אירועי טרור שפקדו את ישראל בתקופה האחרונה.

על פי כתב האישום, בחודש שעבר התקרבה הנאשמת לדת והתעניינה בנעשה במסגד אל-אקצא בירושלים, ובאמצע החודש נודע לה כי תושב אזור ג'נין, שאיתו התכתבה באמצעות האינטרנט, נורה בידי כוחות הביטחון ומת מפצעיו.

בעקבות המקרה, לבשה הנאשמת את בגדיו של אביה, עטתה כאפייה על ראשה, הצטיידה בשני סכיני מטבח ובנוסף בסכין צלילה, ואמרה לחברתה בשיחה טלפונית כי בכוונתה למות כ"שהידה". לבקשתה, אחיה הצעיר צילם אותה טרם צאתה מהבית.

ניידת, משטרה, אמבולנס, חיפה, בחיפה
זירת האירוע בחיפה | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

הנאשמת יצאה מהבית כשהיא מצוידת בתיק הגב ובסכינים, במטרה לפגוע באדם ממוצא יהודי ומתוך מחשבה שהאירוע יסתיים בכך שכוחות הבטחון יירו בה. הנאשמת הגיעה לאזור גן הזיכרון בשכונת הדר הכרמל והחלה לחפש אדם בעל חזות יהודית, כאמור כדי לפגוע בו.

כשפגשה הנאשמת באזרח ערבי בגן, פנתה אליו למרות שלא הייתה ביניהם היכרות מוקדמת, ואמרה לו שכדאי לו להתרחק מהגן עם ילדיו כי "תכף יהיה משהו לא טוב". בהמשך, כשהיא מחזיקה בסכין הצלילה בנרתיק, הנאשמת הבחינה במתלונן בן ה-48 אשר שהה בגן הזיכרון, ניגשה אליו מאחור וחבטה בראשו עם אבן.

המתלונן הסתובב לאחור והנאשמת שלפה את הסכין והחלה לנופף בה לעברו של המתלונן, שמעד ונפל על גבו, תוך שהנאשמת משמיעה סיסמאות בערבית התומכות בפלסטין. בין היתר אמרה: "פלסטין שלנו ותישאר שלנו".

בהמשך לכך, הנאשמת ניסתה לדקור את המתלונן בכל חלקי גופו, אך והמתלונן התגונן באמצעות בעיטות ברגליו. הנאשמת הצליחה לדקור את המתלונן פעמיים ברגלו ופעם אחת בידו. המתלונן הצליח לקום על רגליו, אך הנאשמת לא התרחקה ממנו, ואף זרקה לעברו אבן.

בשלב זה הגיע למקום כוח משטרה יחד עם אביה של הנאשמת, אשר רץ לעברה, נטל מידיה את הסכין, והיא נעצרה בידי השוטרים. בשל מעשיה של הנאשמת, נגרמו למתלונן חתך רוחבי בכף יד ימין וחתכים שטחיים בירך. המתלונן אושפז יומיים, נזקק למנת דם ופצעיו נתפרו.

זירת האירוע בחיפה
זירת האירוע בחיפה

כזכור, אלכס, תושב חיפה בשנות ה-40 לחייו, שנפצע בפיגוע, שחזר יממה לאחר האירוע את המתרחש: "הלכתי לטייל בגן הזיכרון, ופתאום הרגשתי מכה קשה בראש, לא הבנתי מה זה, ראיתי שזו אבן גדולה. נפלתי על הרצפה, וכשהסתובבתי ראיתי בן אדם עם כפייה על הפנים שעומד מולי ובידיו סכין. היא צעקה משהו בערבית, הבנתי רק את המילה 'פלסטין'", תיאר הפצוע והוסיף: "התחלתי לבעטו בה עם הרגליים, התחלתי לצעוק לעזרה. לאחר מכן הופיעו שני בחורים ערבים צעירים שדיברו אתה ואמרו לי 'אל תעשי ככה'". לבסוף אמר אלכס: "אני מפחד להסתבובב ולצאת מהבית".