פרשת המימד החמישי: החומרים יועברו בימים הקרובים למשטרה

הפרקליטות סיימה את בדיקתה, ותעביר בקרוב את הממצאים וחוות דעתו של מ"מ פרקליט המדינה. בתוך כמה חודשים תעביר המשטרה דוח ביניים – ואז יוחלט אם להרחיב את גבולות החקירה

זמן צפייה: 02:34

פרשת המימד החמישי: הפרקליטות תעביר למשטרה בימים הקרובים - ייתכן שכבר מחר (שני) - את חומרי החקירה בפרשת המימד החמישי, ואת חוות דעתו של מ"מ פרקליט המדינה דן אלדד. ברגע שיתקבלו החומרים במשטרה – תיפתח החקירה הפלילית, ובהמשך יזומנו נחקרים ועדים – בהם מנכ"ל החברה דורון כהן.

בעוד כמה חודשים צפויה המשטרה להעביר דוח ביניים לפרקליטות, ואז יוחלט אם להרחיב את החקירה, או להסתפק בגבולות שהוצבו על ידי הפרקליטות.

עוד בחדשות 13:

הממד החמישי: נשקלת אפשרות לערוך חיפוש בניידים של גנץ ואלשיך

מקורבי אלדד: היועמ"ש עיכב חודשים את חקירת "הממד החמישי"

פרקליטות המדינה: הוחלט לפתוח בחקירה בפרשת "הממד החמישי"

בני גנץ
בני גנץ | צילום: רויטרס

בסוף השבוע מסר גורם בכיר במשטרה לחדשות 13 כי חרף העובדה שיו"ר כחול לבן, בני גנץ, לא חשוד במסגרת פרשת "המימד החמישי" - ככל הנראה לא תהיה ברירה במסגרת החקירה אלא לערוך חיפוש במכשיר הטלפון שלו במהלך החודשים הקרובים. נוסף לכך, לדבריו, חיפוש כזה יצטרך להיעשות ככל הנראה במכשיר הנייד של מפכ"ל המשטרה לשעבר רוני אלשיך.

הסיבה לכך היא שבלב הפרשה מצויים הקשרים בין הגורמים הבכירים, ועל כן ניתן לרדת לעומקה רק באמצעות בדיקת החומרים בטלפונים של המעורבים. הגורם הוסיף כי "ישנה סבירות גבוהה שנבקש בעתיד ששופט יעיין בהתכתבויות בין בני גנץ, רוני אלשיך, בנצי סאו ודודי כהן".

אביחי מנדלבליט בכנס השנתי של העמותה למשפט ציבורי בישראל
אביחי מנדלבליט בכנס השנתי של העמותה למשפט ציבורי בישראל | צילום: חדשות 13

הפרשה יצרה משבר גדול בפרקליטות – שבכירים בה אומרים שלא נראה זה עשורים. הפרשה החלה כאשר לפני כשלושה חודשים הכין המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד מומי למברגר, חוות דעת שלפיה צריך לפתוח בחקירה פלילית בפרשת "הממד החמישי". מאז עבר זמן, והיועמ"ש לא קיבל החלטה מסיבות שונות. במהלך החודשים הללו למברגר נתן תזכורות לעניין ושאל מדוע העניין לא מטופל.

לפני כמה ימים פנה השר גלעד ארדן למ"מ פרקליט המדינה אלדד בפנייה לפתוח בחקירה בפרשת הממד החמישי. ביום רביעי, בעוד היועץ נמצא בחופשה משפחתית בחו"ל, נפגש אלדד עם מומי למברגר, ואתמול הוא נפגש עם היועץ המשפטי לממשלה. בתחילה אמר לו שהוא מעוניין לפתוח בבדיקה, כעבור כמה שעות מעדכן אותו שיודיע באותו ערב על חקירה. כאן מתפצלות הגרסאות - בקרבת היועץ אומרים: היועץ אמר לאלדד שזאת טעות, שאסור לעשות זאת וזה ייראה פוליטי. אלדד עם זאת אומר בשיחות בתוך הפרקליטות, שהיועץ לא הביע התנגדות.