סופה של פרשה 512: 3 מאסרי עולם ועוד 30 שנה נגזרו על יצחק אברג'יל

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר את העונש הכבד על אברג'יל, שהורשע בפעילות במסגרת ארגון פשע, רצח ועבירות נוספות, ובנוסף הוא ישלם לכל אחת ממשפחות הקורבנות שנהרגו בפיגוע הפלילי בת"א מאות אלפי שקלים. על שותפו אבי רוחן נגזרו 25 שנות מאסר

זמן צפייה: 00:49

פרשה 512 מגיעה לקו הסיום: בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר הבוקר (שלישי) שלושה מאסרי עולם במצטבר ועוד 30 שנות מאסר על העבריין יצחק אברג'יל, לאחר שהורשע בפעילות במסגרת ארגון פשע, רצח ועבירות נוספות.

השופטת גיליה רביד אמרה בגזר הדין כי אברג'יל בחר שלא לטעון לעונש, וסניגורו הסביר כי לגישתו אין טעם והוא בחר למקד את טיעוניו בהליך הערעור. "במקרה שלנו על העבירות כולן חולשת העובדה שהם נעברו במסגרת ארגון הפשיעה שעמד בראשו ושלט בו ללא מיצרים", אמרה השופטת, "הוא שלט בו בעזרת קשריו והמוניטין שלו. מדובר היה בארגון שלא היה כמותו באותם ימים וספק אם עד היום".

על שותפו של אברג'יל לניהול ארגון הפשיעה, אבי רוחן, נגזרו 25 שנות מאסר. על עופר בוהדנה, שהורשע בהנחת המטען בפיגוע הפלילי ברחוב יהודה הלוי בתל אביב ב-2003, נגזרו שלושה מאסרי עולם ועוד חמש שנים, כולם בחפיפה, כך שבפועל הוא צפוי לרצות מאסר עולם.

יצחק אברג'יל הבוקר בבית המשפט
יצחק אברג'יל הבוקר בבית המשפט | צילום: חדשות 13

בנובמבר אשתקד הורשעו יצחק אברג'יל ואבי רוחן בניהול ארגון פשיעה, ואברג'יל הורשע גם בשלושה מקרי רצח, של שלושה אזרחים חפים מפשע שנהרגו בניסיון החיסול של זאב רוזנשטיין בחנות הצ'יינג ברחוב יהודה הלוי בתל אביב בשנת 2003. על האירוע הזה אמרה היום השופטת: "תוכנית אכזרית וחסרת עכבות שאינה היתה שונה מארועי הטרור שהיו".

.העבריין אבי רוחן
העבריין אבי רוחן | צילום: פלאש 90

כתב האישום שהוגש ב-2015 מנה 13 אישומים שונים, במסגרתם יוחסים לנאשמים בין היתר עבירות רצח, ניסיון רצח, חבלה בכוונה מחמירה, עבירות סמים בהיקפים עצומים, הלבנת הון, עבירות מס ועוד - כל אחד על פי חלקו.

כמו כן, רוחן הורשע יחד עם אברג'יל ביבוא וסחר בסמים מסוכנים. רוחן הורשע גם בריבוי עבירות רכוש במסגרת פעולתו בארגון פשיעה, לרבות עבירות על חוק איסור הלבנת הון. בנוסף, העבריין שמעון סבח הורשע בניסיון רצח, קשירת קשר לביצוע פשע וחבלה בכוונה מחמירה במסגרת ארגון פשיעה.

מאיר אברג'יל
מאיר אברג'יל | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בין היתר, הואשמו בעבירות אחיו של אברג'יל, מאיר אברג'יל, שדינו נגזר לחמש שנות מאסר בהסדר טיעון, וגם העבריינים ישראל אוזיפה ופטריק עמוס, כאשר האחרון הורשע בסיוע לניסיון רצח וסיוע לחבלה של ממש, והכל במסגרת חברותו בארגון פשיעה. אוזיפה הורשע בסיוע לאחר מעשה במסגרת ארגון פשיעה, אך זוכה מסעיף "ניהול ארגון פשע".

.יצחק אברג'יל
יצחק אברג'יל | צילום: פלאש 90

כזכור, הפרשה התפוצצה לפני שש שנים, כאשר אברג'יל הואשם בניהול ארגון פשע. התיק הגיע היום להכרעה חרף ניסיונות השופטים לאורך הדרך להביא את הצדדים להגיע להסדרי טיעון. ב-2018 התגבש הסדר שלפיו אברג'יל ירצה עונש של 30 שנות מאסר, אלא שהפרקליטות התנתה את ההסדר עם אברג'יל בכך שגם 16 הנאשמים הנוספים בתיק יודו ויגיעו עם התביעה להסכמות.

כשהגיע תאריך היעד הסופי להסדר, רק חלק מהנאשמים הסכימו להסדרי הטיעון. כשאלה הסכימו לבסוף, הפרקליטות טענה שאיחרו את המועד. הסדר טיעון נחתם באותה עת רק עם שניים מהנאשמים.