אחרי 6 שנים: נעצר מקורב ליצחק אברג'יל שנמלט לדרום אמריקה

העבריין בן ה-48, שהואשם בניסיון רצח זאב רוזנשטיין, נמלט מישראל עם תחילת גל המעצרים במסגרת פרשה 512, שנחשפה עם הגשת כתבי האישום נגד עבריינים ב-2015. במשך השנים ניסתה המשטרה לחפש אותו במדינות שונות

אזיקים
אזיקים | צילום: רויטרס

פרסום ראשון: המשטרה עצרה היום (שני) עבריין בן 46 המקורב לעבריין יצחק אברג’יל שנמלט לדרום אמריקה לאחר הגשת כתבי אישום נגד עבריינים בכירים במסגרת פרשת 512 שנחשפה ב-2015. הבוקר העבריין נעצר בנתב"ג.

לפי המשטרה, העבריין שנתפס היה מקורב מאוד לאברג'יל, שהורשע בשנה שעברה בניהול ארגון פשע, והוא נעצר מספר פעמים בעבר בחשד לאירועי פליליים שביצע במסגרת חברותו בארגון הפשיעה של אברג'יל.

איציק אברג'יל הוא עבריין ישראלי וראש משפחת פשע | צילום: GettyImages/אימג'בנק

כמו כן, העבריין שנמלט הואשם בעבר בניסיון רצח של זאב רוזנשטיין. כאמור, עם התפוצצות הפרשה במסגרתה נעצרו עשרות עבריינים על רקע הסכסוך בין ארגונו של אברג'יל לזה של רוזנשטיין, העבריין שנעצר היום לא שהה בארץ, ומחשש שייעצר ובמשך 6 השנים הבאות הוא שהה בחו"ל. במשך התקופה המדוברת, היאחב"ל המשיך לחפש אחריו.

כזכור, פרשה 512 היוותה את התיק המרכזי של מערכת אכיפת החוק נגד הפשע המאורגן בישראל, והיום (שלישי) הכריע בית המשפט המחוזי בתל אביב את דינו של הנאשם המרכזי יצחק אברג'יל, והרשיע אותו ואת אבי רוחן בניהול ארגון פשיעה.

אברג'יל הורשע גם בשלושה מקרי רצח - שלושה אזרחים חפים מפשע שנהרגו בניסיון החיסול של זאב רוזנשטיין בחנות הצ'יינג ברחוב יהודה הלוי בתל אביב בשנת 2003.