המחוזי לפרקליטות: חשפי הפערים בין התמלולים להקלטות בתיק 4000

בית המשפט נענה לבקשת פרקליטי שאול אלוביץ' ורעייתו והורה למדינה לחשוף בפניהם את המידע שברשותה וכן לענות לשאלה אם יש בידיה תמליל מתוקן לתרגיל החקירה שנעשה לאור אלוביץ'

זמן צפייה: 01:14

בית המשפט המחוזי בירושלים נענה היום (שני) לבקשת עורכי דינם של שאול ואיריס אלוביץ', הנאשמים בתיק 4000, והורה לפרקליטות המדינה לענות לשאלה אם יש בידיה תמליל מתוקן לתרגיל החקירה שנעשה לאור אלוביץ', בנם של איש העסקים ורעייתו.

כמו כן, השופטים בתיקי נתניהו הורו לפרקליטות לגלות איזה מידע נוסף יש בידיה על הפערים בין הקלטות לבין תמלילי החקירה, וכן להעביר לידי פרקליטי אלוביץ' את רשימת סדר העדים בתיק 4000, ואת תיעוד הריאיונות שהפרקליטות עורכת לעדים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מהבוקר: 20 שריפות מבלוני תבערה; ראשי הרשויות: "דורשים מענה"

בג"ץ ביטל את צו הריסת בית המחבל שהרג את הלוחם עמית בן יגאל

אלוביץ' ונתניהו
אלוביץ' ונתניהו | צילום: רויטרס

אתמול, כזכור, הפרקליטות הודיעה לבית המשפט כי היא דוחה את בקשת בני הזוג אלוביץ' להתחיל את שלב ההוכחות בתיק אחר. על כן, שלב ההכוחות הראשון יעסוק בתיק "וואלה-בזק".

הדיון הבא במשפט ראש הממשלה בנימין נתניהו ייערך ב-6 בדצמבר. נתניהו ושאר הנאשמים יהיו מחוייבים להגיע. כמו כן, כפי שפורסם לראשונה בחדשות 13: עד התביעה הראשון צפוי להיות מנכ"ל חברת "וואלה" לשעבר אילן ישועה.

לפני כשבועיים דחתה הפרקליטות את טענות משפחת אלוביץ', לפיהן ניסתה להסתיר את תמלילי חקירת אור אלוביץ', בנם של שאול ואיריס. על פי הטענות, בדיון שנערך לפני כשלושה שבועות, סיפרה עורכת דינם של הזוג כי קיימים פערים משמעותיים בין התמליל המצוי בחומר החקירה לבין התיעוד הקולי. מדובר בתיעוד של שיחה בין אור אלוביץ', שנחקר כחשוד, לחוקרת שחקרה אותו.

לטענת המשפחה, התמלול נערך באופן חסר - ובמכוון, זאת על מנת "שיסתיר פעולות פסולות של החוקרת העולות מהתיעוד הקולי", לשון ההודעה. טענתם היא שבמסגרת שיחה זו, ביקשה החוקרת מאור לשכנע את אביו שיהפוך לעד מדינה.