פנה לקטינים ברשת - ואנס: 13 שנות מאסר לעבריין מין

לאחר שהודה והורשע בהסדר טיעון בשורה של עבירות מין חמורות שבוצעו במרחב המקוון והפיזי כלפי 34 קטינים, כולם מתחת לגיל 16, בית המשפט גזר על יקיר בן דוד מאסר בפועל ופיצויים לנפגעים. במשך 5 שנים הוא ניהלשיח בעל תוכן מיני עם קטינים, תוך שהוא מתחזה ומשמש בפרופילים פיקטיביים, ואף ביצע בחלקם מעשה סדום ומעשים מגונים

.אזיקים - אילוסטרציה
אזיקים (אילוסטרציה) | צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

בית המשפט גזר היום (רביעי) 13 שנות מאסר בפועל על יקיר בן דוד, לאחר שהודה והורשע בהסדר טיעון בשורה של עבירות מין חמורות שבוצעו במרחב המקוון והפיזי כלפי 34 קטינים, כולם מתחת לגיל 16. בנוסף נגזר על הנאשם מאסר על תנאי ופיצויים לנפגעי העבירה.

הסדר הטיעון כלל תיקונים במספר בודד של אישומים, ולא כלל הסכמה לעניין העונש. על פי כתב האישום המתוקן, החל משנת 2015 ועד למועד מעצרו בספטמבר 2020, פנה הנאשם לקטינים באמצעות אתרי אינטרנט ויישומונים שונים, והציג את עצמו כמארגן מסיבות המפרסם את עבודתו, בין היתר, באינסטגרם.

הנאשם ניהל שיח בעל תוכן מיני עם הקטינים, במטרה לבצע בהם עבירות מין. כשיטת פעולה, הציג עצמו הנאשם בפני הקטינים בדמויות בדויות שונות, ולעיתים אף השתמש במספר דמויות במקביל, תוך שימוש בחשבונות פיקטיביים ברשתות החברתיות, הכל על מנת לשכנע את הקטינים לשלוח תמונות מיניות וליצור עמו אינטראקציה מינית.

ב-10 מקרים הנאשם אף נפגש עם הקטינים פיזית. באחד המקרים, ביצע הנאשם בקטין שטרם מלאו לו 14 שנים מעשה סדום בנסיבות אינוס, מעשים מגונים, וכן גרם לו לבצע בו מעשה סדום ומעשים מגונים, בנסיבות אינוס.
כמו כן, קיים הנאשם יחסי מין עם חמישה קטינים בני 14 עד 16, וביצע מעשים מגונים בשלושה קטינים אחרים.

הנאשם גם פנה לקטינים נוספים תוך שהוא מציג את עצמו בזהות בדויה, לעיתים כקטינה כבת 16-14 ולעיתים כנער גאה בן 15. במהלך ההתכתבויות הללו, ניהל הנאשם שיח בעל תוכן מיני עם הקטינים, במטרה לבצע בהם עבירות מין. כך, ביקש הנאשם במהלך ההתכתבויות כי הקטינים ישלחו לו תמונות עירום שלהם, והם נענו לבקשותיו. בחלק מהמקרים הפעיל הנאשם, בדמויותיו הבדויות, לחץ על הקטינים לפגוש בנאשם ולקיים עמו מגע מיני.