לקראת ועידת האקלים של האו"ם: העולם בדרכו להתחממות קיצונית

לפי הערכות של האו"ם ועל פי מחקר שנעשה במעל 100 מדינות - האנושות הולכת בכיוון הלא נכון, משמע במקום להפחית את כמות פליטת גזי חממה עד 2030 ב-45%, הם דווקא צפויים לגדול ב-16% עד אז

כיבוי שריפות בקליפורניה עקב גלי חום חריגים
כיבוי שריפות בקליפורניה עקב גלי חום חריגים | צילום: רויטרס

לקראת כנס האו"ם בנושא משבר האקלים בנובמבר הקרוב, ארגון האומות המאוחדות מעריך כי למרות כל ההבטחות לנקוט בצעדים נוקשים ומיידים בנושא האקלים - העולם נמצא במסלול המהיר להתחממות ברמות קיצוניות ומסוכנות.

על פי מחקר בנושא האקלים שבוצע בלמעלה מ-100 מדינות ברחבי העולם, עולה המסקנה כי העולם דווקא הולך בכיוון ההפוך. כלומר, מומחים העריכו כי על מנת להמנע מהשלכות הרסניות של משבר האקלים, יש להפחית את פליטת גזי החממה ב-45% עד שנת 2030.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

יפה בן דוד מתנגדת להצגת בדיקה שלילית כתנאי לחזרה ללימודים

לקראת הדיון בביהמ"ש: דודתו של איתן בירן נחתה בארץ

בנט: השבנו את ההרתעה – עכשיו נתקן את מה שצריך

משבר האקלים
משבר האקלים | צילום: רויטרס

אלא שלפי ניתוח הנתונים שנאספו במסגרת המחקר - כמות פליטת גזי החממה לאטמוספירה דווקא צפויה לגדול ב-16% עד שנת 2030. לפי החוקרים, ההשפעה הישירה של זה עשויה להוביל לעלייה של 2.7 מעלות צלזיוס בטמפרטורת כדור הארץ - הרבה מעבר לגבול אותו הציבה הקהילה הבינלאומית.

בד בבד, ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, צפוי להפגש השבוע לראשונה בעצרת הכללית של האו"ם עם הנשיא האמריקני ג'ו ביידן מאז נכנס לתפקיד, כאשר בכוונתו להפעיל עליו לחץ בנושא האקלים, ובין היתר לדחוף לפעולה בתחום המכוניות, העצים והפחם. כמו כן, ג'ונסון ידון עם ביידן על המשבר ההומניטרי המתפתח באפגניסטן ועל חידוש התיירות בין שתי המדינות.