מנכ"לים ישראלים למען ילדים חולי סרטן

נבחרת מיוחדת של קהילת המחשוב בארץ תתמודד במסלול מכשולים מיוחד כדי להקים גן לילדים חולי סרטן

זמן צפייה: 01:30:59

בישראל מטופלים בכל שנה 1000 ילדים חולי סרטן, מתוכם כ- 200 ילדים בגיל הרך. על מנת שהוריהם לא יאלצו לעזוב את העבודה כדי לטפל בהם, הקימה עמותת "גדולים מהחיים", שמלווה את הילדים החולים והוריהם ופועלת לשיפור איכות חייהם, איכות הטיפול הרפואי והגברת המודעות הציבורית, גן מיוחד בכפר אז"ר. הגן הותאם לילדים בעלי מערכת חיסונית חלשה: צויד במערכות מיזוג אוויר ייחודיות השומרות על רמת סטריליות גבוהה, צבעי קירות אנטי בקטריאליים ועוד. מטרתו היא לאפשר לילדים לחוות ילדות שמחה תוך צמצום הפערים בינם לבני גילם, ותכניתו כוללת הקניית תכנים חינוכיים על פי תוכנית הלימודים הרגילה, תמיכה פסיכולוגית והתפתחותית ומגוון טיפולים רפואיים ושיקומיים.

Gdolim

ל"גן החלומות" מגיעים ילדים המטופלים בבתי החולים תל השומר, דנה באיכילוב ושניידר בבלינסון. אלא שזהו הגן היחיד מסוגו בארץ. כאן נכנסת לתמונה נבחרת מיוחדת של מנהלי מערכות מידע ומנכ"לים. הקבוצה, אשר הוקמה ע"י קבוצת "אנשים ומחשבים" ואלון כהן, מנכ"ל חברת אוטופונט שואפת לגייס 600,000 ₪  עבור עמותת "גדולים מהחיים", כדי להקים גן חלומות נוסף בבאר שבע, בו יוכלו ללמוד ילדי הדרום המטופלים בבית החולים סורוקה. בנוסף, מקווה הקבוצה לאסוף כמה שיותר תרומות לעמותה עבור ימי קייטנה מיוחדים, לילדים החולים בסרטן, בזמן ההפוגה מהטיפולים הקשים.

"כל אחד מחברי הקבוצה מבקש מעובדי החברה שלו לתרום" מסביר אלון כהן, מוביל הקבוצה. בנוסף לבקשות הללו, הקבוצה גם תשתתף במסלול מכשולים באירלנד ב-9 ביולי. "זה מסלול מטורף", מסביר כהן, "20 קילומטרים של בוץ, מכות חשמל וצלילה בקרח. המטרה היא לסמל את הדרך של הילדים שמתגברים על מכשולים". "אני עושה מירוצים כאלה בחו"ל ושם שכיח שחבורות שמשתתפות מתרימות למטרה כלשהי. רציתי להתרים למשהו גדול - מכל הרעות שיש בעולם נראה לי שסרטן היא החמורה ביותר, בטח כשמדובר בילדים" מסכם כהן.

בנוסף למנהלים שמרכיבים את הנבחרת, יצטרפו אליה גם שני בוגרים צעירים שניצחו את מחלת הסרטן. ניצן שחם בת ה-18, שספורט תמיד היה חלק בלתי נפרד מחייה, עד שנאלצה להתמודד עם המחלה, ומקווה כעת לחזור לעסוק בתשוקה הגדולה של חייה. הבוגר השני הוא מרק גרוס בן ה-23, שהיה קצין קרבי בצבא, עבר התמודדות קשה עם המחלה וכעת חוזר להתרים עבור הילדים כמנצח.

מעוניינים לתרום ולסייע לעמותת "גדולים מהחיים"? היכנסו ללינק הבא: https://goo.gl/Pvg3cg

צובעים את החיים - ליחצו לתרומה