משרד הבריאות בהנחייה לרופאים: "לא להגיע לטיפת חלב בכפר קאסם"

משרד הבריאות פרסם הנחייה פנימית לרופאים שלא להגיע לסניף טיפת חלב בכפר קאסם. "הנחייה ומדינה מטומטמת", אמרה מפקחת מטעם המשרד בשיחה פנימית

תחנת משטרה, כפר קאסם, התפרעויות, שריפה
תחנת משטרה, כפר קאסם, התפרעויות, שריפה | צילום: FLASH90

משרד הבריאות הוציא הנחייה פנימית לרופאים שלא להגיע לטיפת חלב בכפר קאסם בעקבות האירועים האחרונים בעיר. מפקחת במשרד בשיחה פרטית: "הנחייה ומדינה מטומטמת".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

בתחילת השבוע מעצר של אחד התושבים בכפר קאסם הוביל למהומות בעיר. במהלך הפגנה בה השתתפו מאות בני אדם הציתו תושבים שלוש ניידות, הדליקו צמיגים וזרקו אבנים. בעקבות כך, מאבטח ששהה במקום ירה בתושב העיר, בן 21, שמת מפצעיו בבית החולים כעבור מספר שעות.

במהלך הלילה קיים המפכ"ל רב ניצב רוני אלשיך הערכת מצב עם פיקוד מחוז מרכז של המשטרה ולאחר מכן קיים פגישה עם ראש העירייה ועם חברי כנסת ערבים שהגיעו למקום. גורמים שונים בעיריית כפר קאסם ניסו להרגיע את המפגינים אך ללא הצלחה. גם במסגדים קראו לתושבים לחזור לבתיהם בזמן שנקודת המשטרה הייתה תחת מתקפה. חלק מהמפגינים טוענים כי למרות טענות המשטרה, השוטרים הם אלה שגרמו למהומות.

ח"כ עיסאוי פריג' (מרצ), תושב כפר קאסם, אמר בעקבות הדברים כי "המוסר הכפול הגזעני של שר הבריאות ליצמן זועק לשמיים. מדי שבוע מתפרעים חרדים בני הקהילה שלו, בירושלים, בערד ובמקומות נוספים, האם הוא חשב להנחות רופאים לא להיכנס לשכונות החרדיות?" הוא הוסיף עוד כי "הנחיית משרד הבריאות היא גזענות ממוסדת של מי שמבקשים לנצל את האירועים כדי להצית שנאה ופחד. כפר קאסם היתה ועודנה מקום בו יהודים וערבים חיים יחדיו, והגזענים הקטנים במשרד הבריאות לא ישנו זאת". פריג' אף הצהיר על כוונתו להגיש עוד היום בקשה לצו מניעה זמני נגד ההנחיה".

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "הייתה הנחיה מקומית שתואמה עם משטרת ישראל. הטיפול ניתן על ידי צוותים מקומיים עד חזרה לשגרה".