עובדי "אפל" במחאה: "חווים יחס משפיל ולא הוגן מצד ההנהלה"

קמפיין אינטרנטי שהושק לאחרונה על ידי קבוצת עובדים מעלה שאלות רבות על היחס לעובדים בחברה. מאות עובדים כבר פנו אל מארגני המחאה עם תלונות על יחס משפיל, גזענות והטרדות מיניות

חברת אפל
חברת אפל | צילום: רויטרס

קבוצה של עובדי חברת "אפל" בארצות הברית, החלו במחאה על דפוסי עבודה, לכאורה, של אפליה ויחס לא הוגן על רקע גזעי או מיני - כך פורסם היום (שישי). המחאה מכוונת כלפי הדרגים הגבוהים של החברה, שלטענת העובדים נכשלו בטיפול אלו בחברת הטכנולוגיה המוכרת.

בשבעו שעבר קבוצת עובדים השיקה את קמפיין AppleToo#, הנועד כדי לעודד עובדים ועובדים לשעבר בחברה לשתף בחוויות של התעמרות, אי-שוויון או הפחדה בעבודה. מטרת הקבוצה היא העלאת המודעות לבעיות כאלו בתעשיית ההייטק האמריקנית, וכן לדחוף את ",אפל" לייחס יותר חשיבות למציאת פתרונותת וטיפול הולם בתלונות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מחקר: זיהום אוויר יקצר את תוחלת החיים של מיליונים בהודו

ניסיון השוד בחיפה: גבר חשוד שאילץ את פקידת הבנק לבצע את הפשע

לראשונה מזה שלוש שנים: אושר התקציב בקריאה ראשונה בכנסת

חנות ''אפל'' בניו יורק
חנות ''אפל'' בניו יורק | צילום: רויטרס

לפי הקבוצה, מאות תלונות החלו לזרום אליהן בימים מאז השקת הקמפיין. "אני כבר לא מצליח לעקוב אחרי כמות האנשים שפנו אליי", סיפר אחד מיוזמי המחאה. "מה עוד אפשר לעשות כשעשרות אנשים פונים אליך עם תלונות כאלה?"

"זה זמן רב מדי שעובדי "אפל" התרחקו מביקורת פומבית", מסרו העובדים בהודעה רשמית. "כשאנחנו רוצים שתהיה לקיחת אחריות ותיקון של עוולות וחוסר צדק שאנו עדים להם וחווים אותם במקום העבודה, אנחנו נתקלים בתגובה בדפוסים של השפלה וגזלייטינג".

מארגני היוזמה פרסמו ביום שני חמישה סיפורים של עובדים שחוו אפליה והטרדות מיניות בעבודה, אשר לטענתם נתקלו בחוסר מענה מצד ההנהלה. "היה עובד בדרגה גבוהה",  נכתב באחת התלונות, "שבאופן קבוע היה מטריד מינית עובדים במחלקה שלנו ולא נעשה כלום בעניין עד שזה נעשה גדול מכדי שיהיה אפשר לשמור זאת בשקט".

חברת "אפל" מסרה בתגובה לקמפיין כי "תמיד היינו ועודנו מחויבים עמוקות ליצירת מרחב עבודה חיובי ומכיל. אנחנו לוקחים ברצינות את כל התלונות וחוקרים לעומק כל טענה שעולה. מתוך כבוד לפרטיות העובדים והמעורבים, לא נתייחס למקרים ספציפיים".