באנטארקטיקה נמדדה הטמפרטורה הגבוהה אי פעם - והנזקים ניכרים

שני מחקרים מטרידים שפורסמו לאחרונה על נזקי ההתחממות הגלובלית מצביעים על כך ששינויי האקלים מצמצמים את אוכלוסיית הפינגווינים, וגורמים לדובי הקוטב להיות רזים יותר ופוריים פחות

זמן צפייה: 02:00

באנטארקטיקה מדדו ביממה האחרונה את הטמפרטורה הגבוהה ביותר מאז שהחלו המדידות - 20.7 מעלות צלזיוס. מחקר אמריקני שפורסם לאחרונה הצביע על צמצום של עשרות אחוזים באוכלוסיית פינגווין רצועת-הסנטר, שחי בין היתר באנטרקטיקה, במהלך חמישים השנים האחרונות, אבל הפינגווינים לא לבד. מחקר נוסף טען כי דובי הקוטב הופכים רזים יותר ויותר ובמקביל ממליטים פחות גורים כתוצאה משינויי האקלים.

פרופ' דני רוזנפלד מהפקולטה למדעי הטבע באוניברסיטה העברית אמר כי "התקופה שבה הים חופשי מקרח מסביב לקיץ מתארכת בערך בחודש וכתוצאה מכך, המזון הזמין לדובים הלבנים, הזמינות של המזון של הדובים הלבנים נעלמת והם צריכים לרעוב תקופה ארוכה יותר במשך התקופה החופשית מקרח".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

חשש בארגון הבריאות העולמי: "כל המדינות צריכות להתכונן לנגיף"

על גלשן בלב ים: כך חולץ גולש רוח שנסחף מול חופי חיפה • צפו

רימתה והפרה חוקים: מנצ'סטר סיטי הושעתה לשנתיים מליגת האלופות

אנטארטיקה
אנטארטיקה | צילום: חדשות 13

רוזנפלד הוסיף כי "ההתחממות הגלובלית באזורי הקטבים יותר מכפולה מאשר בממוצע העולמי. קרח הים מפשיר במהירות רבה ועל ידי כך מי הים קולטים הרבה יותר קרינת שמש ומתחממים הרבה יותר מהר".

ההתחממות הזאת לא פוסחת על ישראל. גם כאן נרשמה עלייה בטמפרטורה הממוצעת ועד אמצע המאה צפויה עלייה של עוד מעלה. רוזנפלד אמר בנשוא זה כי "יש לנו בארץ את השילוב הלא אינטואיטיבי של יותר שיטפונות ויותר בצורות. ואלה הן רק עדויות נוספות למשבר שלא צפוי להיגמר בקרוב".