סטודנט מוגבל: הרכבת "מאסה בנכים"

גיא גולן הוא נכה, סטודנט במכללת ספיר וחי את חייו העצמאיים "בדירת חלומותיו" בשדרות. גולן נהג לנסוע לבקר את הוריו בסופי השבוע באמצעות הרכבת, עד שלטענתו הודיעו לו כי יפסיקו לסייע לו להעמיס את ציודו לרכבת ולעלות אליה

גיא גולן הוא סטודנט במכללת ספיר, ועל אף נכותו הוא חי חיים עצמאיים לחלוטין. לפני כשנה הוא הודיע בפייסבוק בחגיגיות שהוא "עבר לדירת חלומותיו" - אלא שמאז, כך עולה בפוסט שפרסם אתמול (שני), רכבת ישראל מערימה עליו קשיים: "רכבת ישראל מאסה בנכים".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

מאז שעבר להתגורר בשדרות, גולן הקפיד לבקר את הוריו שנשארו בפתח תקווה, כשאת הדרך הארוכה הוא עובר בכל סוף שבוע באמצעות הרכבת. גולן סיפר שהיה מקפיד על תיאום מול החברה, על פי הנהלים שלהם, שכן הוא זקוק לעזרה עם סיוע בהעלאת ציודו והעלייה עצמה לרכבת.

רכבת ישראל, ארכיון (חדשות 2)
רכבת ישראל, ארכיון (חדשות 2)

עם זאת, בביקורו האחרון בתחנת הרכבת מסר מנהל התחנה לגיא כי עובדי התחנה לא יוכלו יותר לסייע לו בסחיבת הציוד. לדבריו, הנחה אותו המנהל להביא עמו בנסיעות הבאות מלווה, שיעלה ויוריד עבורו את המזוודה מהרכבת.

גולן סיפר כי המהלך לא מובן לו, שכן עובדי הרכבת נמצאים בין כה וכה בתחנה, והסיוע לו הוא זקוק לא דורש זמן רב. "לא ברור לי מדוע רק בתחנת שדרות כל כך מתקשים 'לתת יד'", סיפר גולן. "להקדיש חצי דקה נוספת מזמנו של עובד הרכבת, אשר נמצא שם בכל מקרה כדי לפתוח את המעלון באופן ידני, על מנת להוריד או להעלות את המזוודה לרכבת לבחור נכה שמגיע לתחנה".

לטענתו, רכבת ישראל "מאסה בנכים" ומנהל התחנה בשדרות הודיע לו כי עובדי הרכבת "לא יכולים לסחוב לי את המזוודה ומעכשיו אני צריך להגיע לתחנה עם מלווה".

רכבת ישראל מסרה בתגובה: "עובדי הרכבת מסורים לנוסעים ועושים כל מאמץ כדי להעניק חוויות נסיעה מושלמת. לרוב מעל ומעבר לנדרש מהגדרות תפקידם, דוגמת העברת כבודה, במיוחד עבור אנשים עם מוגבלויות. מעת לעת הדבר אינו עולה בידנו בשל אילוצים בהפעלה השוטפת של מערך התחנות והרכבות ואנו מתנצלים על כך. השרות הוא ערך עבורנו, קל וחומר לאנשים עם מוגבלויות, וצוות הרכבת נרתם ומתאמץ כמו שהיה עם גיא למשך זמן רב ועם אחרים".