החלפת אובמה-קר: עיכוב לטראמפ

הסנאט האמריקני הודיע כי רפורמת הבריאות החדשה של טראמפ תידחה עד להודעה חדשה. מנהיג הרוב בסנאט אמר כי הדחייה תאפשר לו לגייס תומכים נוספים לרפורמה

מכה לטראמפ: מנהיג הרוב הרפולביקני בסנאט מיץ' מקונל הודיע היום (שלישי) כי החליט לעכב את ההצבעה על רפורמת הבריאות החדשה של הנשיא טראמפ שאמורה להחליף את ה"אובמה-קר", חוק ביטוח הבריאות הציבורי שהעביר קודמו בתפקיד ברק אובמה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

עוזרו הסביר כי מקונל קיבל ההחלטה משום שהדחייה תאפשר לו ולנשיא זמן נוסף לגייס תמיכה של סנטורים רפובליקנים שהודיעו על התנגדותם לרפורמה של טראמפ בניסוחה הנוכחי. העיכוב מעיד על כך שטראמפ ומקונל לא הצליחו לגייס מספיק סנטורים מתוך מפלגתם על מנת לקדם את חוק ביטוח הבריאות החדש בסנאט.

בתגובה לעיכוב, הגיב נשיא ארה"ב בחשבון הטוויטר שלו ואמר: "הרפובליקנים עובדים קשה כדי להעביר את החוק, הם ממש רוצים לעשות את זה נכון!". בנוסף, זימן הנשיא טראמפ לבית הלבן את כל 52 הסנטורים הרפובליקנים להתייעצות ודרש מהם לפתור את חילוקי הדעות בעניין. מנהיג הרוב הרפובליקני בסנאט האמריקני, מיץ' מקונל, אמר שהפגישה הייתה יעילה וכי הוא אופטימי שיצליח להעביר את החוק בסנאט: "יש לנו סיכוי טוב".

ההחלטה של מקונל התקבלה לאחר שניסה בלא הצלחה לקדם את ההצבעה על חוק הבריאות החדש של טראמפ, עוד לפני פגרת יום העצמאות האמריקני שתחל בשבוע הבא. "אנחנו פשוט צריכים עוד זמן", הסביר הסנטור הרפובליקני ג'ון קורנין.

הארגונים החברתיים בירכו על הדחייה והגדירו את המהלך כ"ניצחון גדול לפרוגריסיבים". לטענתם, ההנהגה הרפובליקנית צריכה להישמע לדרישת הציבור שלא מוכן לראות את ביטוח הבריאות נגזל מהם: "זה הזמן לשלוח מסר וללחוץ על הסנאטורים לקבור את החוק הזה אחת ולתמיד".

"22 מיליון אמריקנים יאבדו את ביטוח הבריאות"

ההערכות בארה"ב הן שהסיכוי לשינוי משמעותי בעמדות נראה כרגע קלוש, וזאת על רקע עמיתים רפובליקנים של הנשיא האמריקני שהכריזו בפומבי על התנגדותם לרפורמה של טראמפ וחברו לדמוקרטים המתנגדים גם הם.

אתמול חשף משרד התקציבים של הקונגרס האמריקני כי 22 מיליון אזרחים אמריקנים צפויים לאבד את ביטוח הבריאות שלהם עד שנת 2026 אם רפורמת הבריאות של טראמפ תעבור במתכונתה הנוכחית. עוד עלה מהדוח כי הרפורמה תפחית את הגירעון התקציבי של ארה"ב בכ-321 מיליארד דולר עד 2026.

לפני כחודשיים הצליח טראמפ לבטל את האובמה-קר בבית הנבחרים במה שמהווה הישג, אך ביטולו הסופי עדיין טעון כאמור את אישור של הסנאט ועל כן הגיעה הודעת הדחייה הערב.

"החוק הזה יגיע לשום מקום במהירות בסנאט", הבטיח אז הסנאטור הדמוקרטי צ'אק שומר. "במקום לנסות להעביר שוב גרסה קצת שונה של טראמפ-קר, שמשמעותו פחות טיפול במחיר גבוה יותר, הסנאטורים הרפובליקנים צריכים לא לקפוץ מהצוק יחד עם חבריהם בבית הנבחרים אלא לעבוד עם הדמוקרטים כדי לשפר את מערכת הבריאות שלנו יחד".