"סוף לנוכחות ארה"ב באזור": גופת סולימאני הגיעה לעיר הולדתו

חוסיין סלאמי איים במהלך מסע ההלוויה של מפקד כוח קודס שחוסל כי "לאמריקנים לא תהיה פינה בטוחה באזור". זריף: "טראמפ הפך את ארצו למשטר עוין". דיווח: במצרים זעמו על ביקור הנייה באיראן

זמן צפייה: 02:04

חיסול סולימאניחוסיין סלאמי, מפקד כוח משמרות המהפכה, איים על ארצות הברית היום (שלישי) במהלך מסע ההלוויה של מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה של איראן, קאסם סולימאני בעיר הולדתו של סוליאמני, כרמאן. "זוהי תחילתו עשור של מאבק נגד ארצות הברית, העולם היום מלא בשנאה כנגד האמריקנים". עוד הוסיף: "לא תהיה פינה בטוחה לאמריקנים באזור, חיסול סולימאני הוא תחילת הסוף של נוכחותם באזור".

עוד בדבריו איים סלאמי "להבעיר" מדינות הנתמכות על ידי ארצות הברית, בזמן שמאות אלפי המשתתפים במסע הלוויה שהחל את דרכו בטהראן, והמשיך לכיכר המרכזית בעיר הולדתו של מפקד כוח משמרות המהפכה קוראים "מוות לישראל". בהמשך הוסיף סלאמי: "ננקום בעוצמה את מותו".

שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף ספד גם הוא לסולימני, ואמר: "מה שהמזרח התיכון זקוק לו עכשיו, יותר מבעבר, הוא דיאלוג מקיף וכלל אזורי. הגיע הזמן שהאמריקנים יעזבו את האזור, ושאיראן תוביל קריאת שלום לשכנותיה". בהמשך התייחס לאיומי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נגד ארצו בציוץ בעמוד הטוויטר שלו וכתב: "טראפ איים על ארצנו והפר בכך את החוק הבין-לאומי. הוא עדיין מקווה להפחיד אותנו, או שהוא מבין שהוא הופך את ארצות הברית למשטר עוין ולא לגיטימי?", כתב והוסיף: "זהו הסוף של הנוכחות האמריקנית והמערב באזור".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

אלפים במסע הלווייה של סולימאני בטהראן; הנייה: "פשע מגונה"

הגיע לדרגת הקדושה הגבוהה ביותר: פולחן האישיות סביב סולימאני

בצל חיסול סולימאני: איראן הכריזה על נסיגה נוספת מהסכם הגרעין

הלוויתו של קאסם סולימאני
הלוויתו של קאסם סולימאני | צילום: חדשות 13

בתוך כך, מקורות מצריים דיווחו מוקדם יותר היום על ביקורות שנשמעו במדינה על השתתפות של ראש הלשכה המדינית של החמאס, אסמאעיל הנייה, במסע הלווייתו של סולימאני אתמול בטהראן. המקורות מסרו לעיתון "דאר אל חייאת" כי הנייה, שיצא לסבב מדיני מחוץ לרצועת עזה לפני מספר שבועות, התחייב בפני קהיר שלא יגיע לאיראן. עוד הוסיפו במצרים התירו לו לעזוב את המדינה לסבב מדיני ברחבי העולם, בין היתר בטורקיה וקטאר, בתנאי שלא יקיים ביקור בטהראן. לסיכום ציינו כי ביקורו של הנייה באיראן יגרום למשבר עם חמאס. זאת, משום שהביקור גרם למצרים מבוכה גדולה מול בעלת בריתה הקרובה איחוד האמירויות, שביקשה ממנה שלא לאפשר את הביקור.

כאמור, אתמול הגיע הנייה, לביקור רשמי באיראן בראש משלחת רמי דרג במטרה להביע תנחומים על מותו של קאסם סולימאני. הנייה התייחס לחיסול ואמר בנאום כי "באנו להביע את רגשותינו על מותו של מנהיג שהביא את ההתנגדות הפלסטינית להישגים ולמה שהיא היום. אלפים הגיעו למסע הלווייתו של מפקד כוח קודס החל בטהראן, שם נאמו האייתוללה חמינאי, שהתייפח במהלך נאומו, ובכירים איראנים נוספים.

"הפשע המגונה שביצעו האמריקנים מבטא את רוח הביריונות והפשע שלהם, בייחוד על אדמת פלסטין", אמר הנייה. "ראוי כי העולם יגנה ויעניש את כל מי שביצע את הפשע הזה. רוח נפשעת זו שרצחה את סולימאני היא זו שמכסה על חיסולי ההנהגה של ההתנגדות בפלסטין".

איסמאעיל הנייה
איסמאעיל הנייה | צילום: החדשות 13

עוד אמר הנייה כי "ההתנגדות על אדמת פלסטין נגד הציונים וכנגד ההגמוניה האמריקנית לא תישבר ולא תיחלש, ותמשיך עד גירוש הכובשים מאדמתנו ומירושלים. פרויקט ההתנגדות בפלסטין ובאזור לא ייסוג ולא ייחלש, החיסולים יוסיפו לנו נחישות לשחרור ירושלים. אנו מביעים תנחומים למנהיג עלי חמינאי ולרפובליקה האיראנית, לעם ולהנהגה על מותו של קאסם סולימאני. אנו מביעים ניחומים לכל משפחתו ולכל מי שהניף את דגל ההתנגדות נגד הפרויקט הציוני והאמריקני באזור זה.

משלחת החמאס באיראן כוללת לפי הדיווח גם את בכירי התנועה סאלח אל עארורי, מוסא אבו מרזוק, חוסאם בדראן ואוסאמה חמדאן.