דיווח בטורקיה: סוכל ניסיון התנקשות איראני באיש עסקים ישראלי

עיתון "סבאח" המקומי דיווח כי ארגון הביון הטורקי סיכל ניסיון של חולייה איראנית לחיסול יאיר גלר, בעל אזרחות ישראלית וטורקית במטרה לנקום את ההתנקשות בראש תוכנית הגרעין ולחבל ביחסי ישראל וטורקיה

Cmcdrj

בעיתון "סבאח" הטורקי הפרו-ממשלתי, נחשף הבוקר (שישי) כי ארגון הביון של טורקיה סיכל פעולה בהובלה איראנית של קבוצה המנתה תשעה חברים תושבי טורקיה, להתנקש בחייו של איש העסקים יאיר גלר שבידיו אזרחות ישראלית וטורקית. גלר נבחר בין היתר מפאת עסקיו הבינלאומיים בתחום הביטחוני, לטענת התקשורת הטורקית.

הניסיון, על פי טענת ארגון הביון הטורקי, היה במטרה לחבל בקשרי ישראל טורקיה ולנקום את ההתנקשות במוחסן פחריזאדה, ראש תוכנית הגרעין האיראנית שכונה "אבי הפצצה האיראנית", בנובמבר 2020, שלטענת האיראנים נעשתה על ידי המוסד הישראלי. עוד חשפו הטורקים כי הקבוצה שיועדה להתנקש בחייו של גלר הוקמה על ידי המודיעין האיראני, והסיכול התאפשר הודות לפגשות בין הביון הטורקי לבין המוסד.

מוחסן פחריזאדה, ראש תוכנית הגרעין האיראנית, שחוסל סמוך לטהראן
מוחסן פחריזאדה, ראש תוכנית הגרעין האיראנית, שחוסל סמוך לטהראן

כזכור, לפי התחקיר של הניו-יורק טיימס שפורסם בספטמבר האחרון אודות חיסולו של פחריזאדה, ישראל הייתה משוכנעת כי הוא הוביל את מאמציה של איראן להשגת נשק גרעיני, לכן רצתה לחסל אותו במשך 14 שנים לכל הפחות. לצד זאת, מרוב כמות האיומים על חייו, פחריזאדה הפסיק להעניק להם תשומת לב רבה מדי.