יחיא סינוואר נבחר מחדש למנהיג חמאס בעזה

בתום 4 סיבובי הצבעה, המנהיג הנוכחי גבר על ניזאר עוודאללה ונבחר שוב לעמוד בראש חמאס ברצועה, אחרי שקיבל 167 קולות מתוך 280. גורמים פלסטינים לחדשות 13: "סינוואר פעל להרתיע את הבוחרים"

זמן צפייה: 01:24

יחיא סינוואר גבר על ניזאר עוודאללה, ונבחר היום (רביעי) שוב להיות מנהיג חמאס ברצועת עזה. זאת, לאחר ארבעה סיבובי הצבעה, בהם אף אחד מהמתמודדים לא השיג יותר מ-50% מקולות המצביעים. על פי הדיווחים ברצועה, סינוואר קיבל 167 מתוך 280 קולות הבוחרים. לפי גורמים הפלסטיניים, סינוואר איים מוקדם יותר היום על המצביעים, כדי להבטיח את ניצחונו.

בכיר חמאס, ניזאר עוודאללה, בירך את סינוואר על ניצחנו, וקרא לגבש תוכנית להשגת מטרות התנועה. בנוסף על כך, הוא הודיע כי יעמוד לצד סינוואר בכל מקום וזמן להשגת פרויקט ההתנגדות של חמאס.

אתמול דווח ברצועת עזה כי סינוואר הפסיד לעוודאללה, אך לאחר מכן התקיימו עוד שלוש מערכות של בחירות לראשות הנהגת חמאס. אז מסר דובר חמאס הרשמי בעזה חאזם קאסם מסר כי "הליך ספירת הקולות בבחירות, אשר החלו לפני שלושה שבועות, עדיין נמשך".

בתקופה האחרונה, כפי שקורה אחת לכמה שנים בחו"ל ובעזה, קיימו בחמאס בחירות פנימיות שבהן בחרו גם את ראש הלשכה המדינית החדש. מי שמתמודדים אחד מול השני הם איסמעיל הנייה וחאלד משעל, שכבר כיהן בתפקיד זה בעברו. גם הבחירות הללו יוכרעו בעוד כמה ימים.