צפו: פוטין וטראמפ בפגישה ראשונה

מנהיגי ארה"ב ורוסיה נפגשו פנים-מול-פנים ראשונה מאז נכנס טראמפ לבית הלבן. אתמול מתח הנשיא האמריקאי ביקורת על מעורבות רוסיה באירן, סוריה ואוקראינה

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין נפגשו היום (שישי) לראשונה פנים-אל-פנים מאז נכנס טראמפ לתפקידו בבית הלבן. השניים לחצו ידיים ושוחחו זמן קצר בפתח פסגת ה-G20, ונראו מחויכים ומיודדים מאוד. בהמשך היום צפויים שני המנהיגים לקיים פגישה רשמית וסגורה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

אתמול אמר טראמפ במסיבת עיתונאים שקיים במהלך ביקורו בוורשה כי אינו משוכנע לחלוטין כי רוסיה ניסתה להתערב בבחירות האמריקניות. "אני חושב שמאוד ייתכן שזה היה הרוסים, אך אני חושב שזה גם יכול היה להיות מדינות אחרות", אמר טראמפ. "אני לא רואה שום בעיה באמירה זו, אף אחד לא באמת יודע".

כשנשאל הנשיא טראמפ לגבי העובדה קהילת המודיעין האמריקנית כבר הבהירה כי רוסיה התערבה בבחירות, השווה טראמפ את ההערכה הזו לטענה שקדמה למלחמה האמריקנית בעירק לפיה המדינה המזרח תיכונית פיתחה נשק להשמדה המונית - הערכה שהתבררה כמוטעית.

"אני זוכר ששמעתי בזמנו על עירק והנשק להשמדה המונית, איך שכולם היו משוכנעים ב-100% שעירק החזיקה בנשק מסוג זה", אמר טראמפ. "נחשו מה? זה הוביל לבלאגן גדול. הם טעו וזה יצר בלאגן".

תחום בו כן מתח טראמפ ביקורת על רוסיה הוא מעורבותה במתרחש במקומות אחרים בעולם. "אנו מפצירים ברוסיה לחדול מפעולותיה מערערות היציבות באוקראינה ובמקומות נוספים, וכן מתמיכתה במשטרים עוינים כמו אירן ומשטר אסד בסוריה", אמר.