ארה"ב: הצו הנשיאותי של טראמפ נכנס לתוקף

בתום מסכת משפטית נכנס לתוקפו הצו הנשיאותי של טראמפ, האוסר על כניסת אזרחים מ-6 מדינות מוסלמיות. בית המשפט העליון אישר את הצו עם כמה הסתייגויות

פליטים סורים בארה"ב, ארכיון
פליטים סורים בארה"ב, ארכיון | צילום: רויטרס

הצו הנשיאותי של טראמפ, המונע מאזרחים משש מדינות מוסלמיות מלהיכנס לארצות הברית נכנס הלילה (חמישי) לתוקף. באופן זמני, אזרחים החיים במדינות בעלות רוב מוסלמי לא יוכלו להגיש בקשות לויזת כניסה לארה"ב.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

הצו, שהיה נתון במאבקים משפטיים במשך תקופה ארוכה נכנס עתה לפעולה מתוקף החלטת בית המשפט העליון. הצו ימנע מאזרחי סוריה, סודן, סומליה, תימן, אירן ולוב מלקבל ויזה לארה"ב, אלא אם יש להם הוכחות לקרוב משפחה בארה"ב, או קשר לאוניברסיטה או עסק בארה"ב

מי שכבר מחזיק בויזה באותן מדינות, יוכל להיכנס לארצות הברית ללא כל הפרעה. כמו כן, פליטים שעברו בדיקות רפואיות וקיבלו אישור כניסה עד ה-6 ביולי יוכלו להיכנס.

סוכנות הפליטים של האו"ם אמרה כי היא מקווה ל"יחס רחב לב" מצד ארה"ב במדיניותה כלפי הפליטים. דובר הסוכנות הזכיר לחיוב את "המסורת הארוכה של ארה"ב, בה הגישה יד לאלו שנמלטו ממלחמות ורדיפות".

מדינת הוואי הגישה עתירה נגד הצו, סביב הסעיף המקל, המאפשר כניסת קורבי משפחה. החוק עתה מאפשר כניסת קרובים מדרגה ראשונה, ואילו מדינת הוואי טוענת כי יש לפרש את החוק בצורה רחבה יותר.