טסים דרך טורקיה או ירדן לארצות הברית? המחשב צריך להיות במזוודה

בשל ההגבלות שהוכרזו בארה"ב ובריטניה, רשות שדות התעופה פרסמה הבהרה לציבור הנוסעים בישראל

מטוס, טיסה, נוסעים, חופשה. "מחווה של רצון טוב". הנחיות חדשות לישראלים שנוסעים לארה"ב. לא יתאפשר להעלות מחשבים לטיסות מישראל?
מטוס, טיסה, נוסעים, חופשה. "מחווה של רצון טוב". הנחיות חדשות לישראלים שנוסעים לארה"ב. לא יתאפשר להעלות מחשבים לטיסות מישראל? | צילום: kasto/123RF

לאחר שארה"ב ובריטניה הודיעו על הגבלות שיוטלו על הכנסת מכשירים אלקטרוניים לטיסות, רשות שדות התעופה מבהירה כי לנוסעים בטיסות מעבר דרך טורקיה וירדן לא ניתן יהיה לעלות כל מכשיר אלקטרוני או חשמלי הגדול מטלפון סלולרי בכבודת היד לטיסות המגיעות ליעדים השונים בארה"ב.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

כמו כן הודיעה הרשות כי אין כל שינוי בהטסת ציוד בכבודה הנשלחת לבטן המטוס, ומכאן שלנוסעים העוברים דרך טורקיה וירדן לאפסן את המכשירים הללו במזוודה שתהיה בתא המטען של המטוס ולא בתא הנוסעים.

"רשות שדות התעופה מקיימת קשר רצוף עם הרשויות בארצות הברית ובמידה ויהיה שינוי נעדכן את הציבור", נמסר בהודעה מטעם הרשות. "אנו קוראים לציבור הנוסעים בטיסות מעבר לארצות נברית לבדוק בחברת התעופה אם קיימות הנחיות לגבי כבודת היד".

הנחיות חדשות לישראלים שנוסעים לארה''ב
הנחיות חדשות לישראלים שנוסעים לארה''ב | צילום: kasto/123RF

ביממה האחרונה הודיעה ארה"ב, ובעקבותיה גם בריטניה, על איסור הכנסת מכשירים אלקטרונים גדולים יותר מטלפון נייד לתא הנוסעים בטיסות שמוצאן במזרח התיכון.

על פי ההנחיות החדשות, הנוסעים ממדינות אלו לא יורשו להעלות למטוס מכשירים סלולריים, טבלטים או מחשבים ניידים באורך גדול מ-16 ס"מ, ברוחב גדול מ-9.3 ס"מ ובעובי גדול מ-1.5 ס"מ. לדברי הדובר, מכשירים אלה יידרשו להישלח בתוך המזוודה.

ארה"ב ובריטניה לא פירטו על אילו חברות בדיוק יחול האיסור, אך כמה חברות כבר הודיעו שבקרוב יחול שינוי כפוי במדיניות העלאת מכשירים אלקטרוניים לסיפון מטוסיהן. בעקבות ההודעה, חברת "טורקיש איירליינס" פרסמה הודעה רשמית בה הוסבר כי על הטסים עם החברה מישראל לארה"ב לאחסן את המחשב הנייד במזוודה, ולא יתאפשר להם כלל לעלות לסיפון המטוס.

"אנו בטורקיש איירליינס מבקשים ליידע את כל הנוסעים כי לא ניתן יהיה לעלות כל מכשיר אלקטרוני או חשמלי הגדול מטלפון סלולארי או חכם (מלבד מכשירים רפואיים) על טיסותינו המגיעות ליעדים השונים בארה"ב", נכתב בהודעה. "עם זאת, ניתן יהיה להעביר בקלות מכשירים אלו ככבודה בבטן המטוס. הנחיות אלו יהיו תקפות עד להודעה חדשה".