למרות שארה"ב קיצצה בתקציב: הבכיר המצרי פגש את ג'ארד קושנר

המשלחת האמריקנית ובראשה יועצו המיוחד וחתנו של הנשיא טראמפ, הגיעה למזרח התיכון על רקע המשבר בהר הבית. תיפגש גם עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן

זמן צפייה: 01:15

המשלחת האמריקנית ובראשה יועצו המיוחד וחתנו של הנשיא טראמפ, ג'ארד קושנר, הגיעה למזרח התיכון על רקע המשבר בהר הבית, כדי לדון בהנעת התהליך המדיני בין ישראל לפלסטינים. קושנר נפגש עם ראש הממשלה נתניהו והשמיע מסר אופטימי: "יש לנו דברים רבים לדון בהם – כיצד לקדם שלום, יציבות, ביטחון ושגשוג באזורנו, ואני חושב שכולם בהישג ידינו". נתניהו אמר כי "אני שמח לראותך שוב, ג'ארד, עם משלחתך, אני שמח לראות אותך ואת המאמצים שאתה מוביל בשם הנשיא, עם ג'ייסון וחברי הצוות". נתניהו הוסיף כי המאמצים "משקפים את הברית החזקה בינינו והיעדים החשובים שמנחים אותנו".

קושנר השיב לנתניהו: "אנו מעריכים מאוד את הצוות שלך ואת ההתקדמות שהם השיגו. הנשיא מחוייב למציאת פתרון שיביא לשגשוג ולשלום לכל העמים באזור, ואנו מעריכים מאוד את מאמציו של ראש הממשלה ושל צוותו לעסוק בכך בצורה מחושבת ומתחשבת כפי שביקש הנשיא". לדברי קושנר, "יחסי ישראל-ארה"ב חזקים מתמיד ואנו מודים לראש הממשלה נתניהו על מנהיגותו ועל השותפות".

בהמשך היום המשלחת תיפגש עם יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן. המשלחת קיימה פגישות גם עם מנהיגים במדינות ערב כמו ירדן, סעודיה ומצרים, כדי לנסות ולרתום אותם למהלך, כתב של סוכנות הידיעות איי פי דיווח שקושנר נפגש גם עם שר החוץ המצרי סאמח שוקרי, למרות הדיווחים על ביטול הפגישה בעקבות קיצוץ בסיוע של ארצות הברית למצרים של כמאה מיליון דולרים, בשל מה שכינו "התקדמותה האיטית של מצרים בנושאי זכויות האדם". מלבד קושנר, במשלחת נמצאים השליח למו"מ ג'ייסון גרינבלט וסגנית היועץ לביטחון לאומי דינה פאוול.