"הצטופפנו לנשום מחור קטן במשאית"

כתב אישום בגין סחר בבני אדם הוגש נגד נהג המשאית שבתא המטען שלה נמצאו 30 מהגרים בתנאים קשים. במקביל עלה היום מספר הקורבנות ל-10

המשאית בה נמצאו המהגרים
המשאית בה נמצאו המהגרים | צילום: רויטרס

יממה לאחר שיותר מ-30 בני אדם נמצאו בתא מטען של משאית בחניה של רשת המרכולים "וולמארט" בסן אנטוניו שבארה"ב, בהם גם 8 ללא רוח חיים, פרטי הזוועה ממשיכים להיחשף. היום (שני) עלה מניין ההרוגים ל-10, ובמקביל הוגש נגד נהג המשאית שנעצר כתב אישום בגין סחר והברחה של בני אדם.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

מסמך החקירה חושף היום גם עדויות מזעזעות של חלק מהניצולים: הם סיפרו כי מספר שעות לאחר שהחלה הנסיעה, החלו לחוש בצפיפות ובקשיי נשימה ונאלצו לנשום בתורות מחור אחד קטן בגוף המשאית.

כמו כן סיפרו ההקורבנות כי ניסו לדפוק בחוזקה על הקירות כדי למשוך את תשומת ליבו של הנהג, אך ללא הצלחה. אם יורשע, עשוי הנהג לעמוד מול מאסר עולם, או אף עונש מוות. באישום נגדו נכתב כי הוא לא התקשר למשטרה, למרות שידע כי חלק מהנוסעים מתו במהלך הנסיעה.

החניון בו נמצאה המשאית
החניון בו נמצאה המשאית | צילום: CNN

לחוקריו סיפר הנהג כי לא היה מודע לכך שיש אנשים בתא המטען, עד שעצר להתפנות, וכי רק התבקש להעביר את המשאית ממקום למקום. "שמעתי דפיקות ושקשוקים מבפנים", אמר הנהג. "הופתעתי כשפתאום רמסו אותי אנשים שמדברים בספרדית והפילו אותי לקרקע".

"זו טרגדיה נוראית", אמר מפקד המשטרה המקומית וויליאם מקמנוס, וסיפר שהחשד התעורר לאחר שעובד ברשת התקשר למשטרה לאחר שאדם מהמשאית ניגש אליו וביקש כוס מים. "הוא נתן לו מים והתקשר למשטרה", סיפר. "הגענו לזירה ומצאנו שמונה אנשים מתים - אבל זו לא תקרית בודדת, זו תופעה די שכיחה".

מדובר במשאית ובה מהגרים שעשו את דרכם ממקסיקו לארה"ב. מפקד כוח הכיבוי בעיר אמר שהתנאים במשאית היו קשים מאוד: האנשים שנמצאו שם שהו ללא מיזוג, בחום ובצפיפות.