ויליאם וקייט ביקרו במחנה ריכוז: "מטלטל"

הזוג המלכותי הבריטי נפגשו אתמול עם חמישה ניצולי שואה ושמעו מפיהם על זוועות הנאצים במהלך ביקורם במחנה הריכוז שטוטהוף בפולין. צפו בסיור המרגש

הנסיך הבריטי ויליאם ואשתו קייט מידלטון סיירו אתמול (שלישי) במחנה הריכוז שטוטהוף בפולין, במה שהם כינו "ביקור מטלטל". בני הזוג המלכותי סיירו יחד עם ילדיהם במחנה שנחשב לראשון שנבנה על אדמת פולין, עם פרוץ מלחמת העולם השנייה בשנת 1939.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

במהלך הסיור שהתקיים במסגרת ביקורם הרשמי בפולין, נפגשו ויליאם, מספר 2 ברשימת הטוענים לכתר בבריטניה, וקייט עם חמישה ניצולי שואה ששחזרו בפניהם את חוויותיהם הקשים מתוך המחנה. בהמשך, ביקרו השניים באתר ההנצחה ובמוזיאון ובו שלל תערוכות המציגות את תנאי המחייה הקשים במחנה. השניים התעכבו רגעים ארוכים ליד תא זכוכית גדול ובו אלפי זוגות נעליים של היהודים שנשלחו למחנה.

נפגשו עם 5 ניצולי שואה (רויטרס)
נפגשו עם 5 ניצולי שואה (רויטרס)

ביומן המבקרים של המחנה, כתבו השניים כי "אנחנו נרגשים מאוד מהביקור שלנו בשטוטהוף, מקום בו נגרם כאב, סבל ומוות רב ואיום. הביקור המטלטל הזה מזכיר לנו את הרצח המזוויע של שישה מיליון יהודים, שנאספו מכל רחבי אירופה ומתו בשואה המתועבת. לכולנו האחריות המלאה לוודא שאנו לומדים את הלקח ושהאימה שהתרחשה לעולם לא תישכח ולעולם לא תישנה".

לאחר מכן, בני הזוג, שלוו על-ידי ילדיהם: הנסיך ג'ורג' בן ה-4 והנסיכה שארלוט בת השנתיים, המשיכו למסיבת רחוב שארגנו עבורם בכיכר השוק של העיר גדאנסק.

שטוטהוף היה מחנה הריכוז הנאצי האחרון ששוחרר, בשנת 1945, בו מתו יותר מ-85 אלף בני אדם, רובם יהודים.