בפעם השנייה: ונדליזם באנדרטת השואה בבוסטון

נופץ קיר זכוכית באנדרטת השואה של בוסטון, שעמדה ללא פגע בעיר מאז 1995. חשוד בן 17 נעצר בחשד לאחריות למעשה

אנדרטת השואה, הלילה (רויטרס)

אנדרטת השואה בבוסטון הושחתה הלילה (בין שני לשלישי) בפעם השנייה תוך חודשיים, כך דיווחה המשטרה בעיר. על פי כלי תקשורת מקומיים, חשוד בן 17 נעצר בחשד שהשליך אבן שניפצה את הזכוכית באחד מחלקי האנדרטה. האנדרטה, שהוקמה בשנת 1995, מורכבת משישה מגדלים מזכוכית המייצגים את ששת מיליוני היהודים שנטבחו על ידי הנאצים במהלך השואה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

ביוני האחרון נעצר גבר נוסף בחשד שהשחית גם הוא באופן דומה חלק אחר באנדרטה, עליה חקוקים מספרים שקיעקעו הנאצים על זרועות קורבנותיהם. ראש עיריית בוסטון שיבח את המשטרה על המעצר המהיר ונשבע כי העיר לא תשתוק נוכח פשעי שנאה. הפאנל המנופץ יוחלף על ידי אחד מהעודפים שהוכנו ליתר ביטחון עם הקמת האנדרטה, שעד לפני חודשיים לא היה בהם צורך במהלך 22 שנות קיום האנדרטה.

פיבי מלצ'יסקי, תושבת העיר בת 18 שהגיעה לזירת האירוע, אמרה לכלי תקשורת מקומי כי "זה מפחיד". לדבריה, ביקרה לאחרונה מביקור בפולין, במהלכו ביקרה גם במחנות ההשמה במיידנק ובאושוויץ. "אחרי שראיתי את ערימת האפר, אלה כבר לא רק מספרים עבורי. רבים מבני משפחתי נרצחו בשואה", הסבירה.

ונדליזם שני תוך חודשיים (רויטרס)
ונדליזם שני תוך חודשיים (רויטרס)

"באתי לאנדרטה כי שמעתי מה קרה, ורציתי להדליק פה נר", הוסיפה. "אני יודעת שהשואה אמיתית, שהיא באמת קרתה". ג'רמי בורטון, בכיר בקהילה היהודית בעיר, הוסיף כי "זה רגע שלא ייאמן. זה מפחיד ומטריד ואנחנו עדיין מנסים להבין מה בעצם קרה".

בורטון קשר את המעשה למה שהתרחש בעיר שארלוטסוויל בסוף השבוע, שם קבוצות ניאו-נאציות הפגינו תוך קריאות אנטישמיות, כשאחד מהם אף דרס למוות אישה ופצע 20 נוספים שהפגינו מולם. "האירוע המטריד הזה קורה רק יומיים אחרי שניצולי שואה נאלצו לראות אנשים צועדים ברחובות וירג'יניה כשהם צועקים סיסמאות נאציות ונושאים דגלים נאציים", אמר.