קושנר: "לא היה שיתוף פעולה עם אף ממשל זר"

לקראת עדותו הצפויה בפני ועדת המודיעין של הסנאט בנושא המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות, הגיש חתנו ויועצו של הנשיא טראמפ את הצהרתו לסנאט

קושנר. ארכיון
קושנר. ארכיון | צילום: רויטרס

שעות ספורות לפני עדותו הצפויה בסנאט, הגיש חתנו של נשיא ארה"ב ג'ארד קושנר את הצהרתו לוועדת המודיעין בנושא המגעים עם רוסיה לפני הבחירות לנשיאות ארה"ב. בהצהרתו הבהיר קושנר כי לא קיים מגעים נוספים עם אף גורם רוסי, מעבר למגעים שכבר היו ידועים לציבור.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

בהצהרתו ציין קושנר כי בפגישות שקיים לא דן בנושאים לא נאותים. "לא שיתפתי פעולה, ואיני יודע על אף גורם אחר בקמפיין ששיתף פעולה עם אף ממשלה זרה", כתב קושנר. "לא היה לי שום קשר לא נאות, לא הסתמכתי על כספים רוסיים למימון עסקיי בסקטור הפרטי".

עוד התייחס קושנר לטענות כי קיים שתי שיחות טלפון בין החודשים אפריל- נובמבר 2016 עם השגריר הרוסי, סרגיי קיסליאק, ואמר כי אינו זוכר שקיים שיחות שכאלו. "בדיקה של רישום השיחות שלי, גם בקו הנייח שלי וגם בקו הנייד שלי, לא חשפו ראיות לשיחות האלו".

יעיד גם כן. טראמפ הבן
יעיד גם כן. טראמפ הבן | צילום: רויטרס

בשבוע שעבר הודיעה ועדת המודיעין של הסנאט כי דונלד טראמפ הבן, מנהל קמפיין הבחירות של הנשיא האמריקני פול מנפורט וג'ארד קושנר, חתנו של הנשיא ויועצו הבכיר, יעידו בפניה השבוע.

הועדה חוקרת את הטענות בדבר התערבותה האפשרית של רוסיה בבחירות לנשיאות ארה"ב וניסיון לסייע למועמד הרפובליקני טראמפ, והשלושה יידרשו לספר בפני הועדה על הפגישה שקיימו במאי 2016 עם עורכת דין רוסייה במהלך קמפיין הבחירות של טראמפ.

שלושת הבכירים עלו לכותרות לאחר שהניו יורק טיימס חשף את הפגישה של השלושה עם עורכת הדין הרוסייה נטליה וסלניטקיה במגדלי טראמפ בניו-יורק בעיצומו של המרוץ לבית הלבן. טראמפ הבן הסכים להיפגש עם וסלניטקיה, שמהדיווח עולה כי היא מקורבת לקרמלין, לאחר שהובטח לו כי יקבל ממנה מידע שיכול לפגוע במועמדת הדמוקרטית של אביו הילרי קלינטון.