טראמפ: "האו"ם לא פותר בעיות - הוא יוצר אותן"

טראמפ ממשיך לצדד בישראל ומאשים את האו"ם ב"יחס מאוד לא הוגן לישראל", לצד התעלמות מזוועות אחרות בעולם

"האו"ם יוצר בעיות". טראמפ (רויטרס)

דונלד טראמפ חידש לפנות בוקר (חמישי) את המתקפה נגד האו"ם, וטען כי הארגון הבינלאומי אינו מגשים את הפוטנציאל שלו ונכשל בפתרון הבעיות בעולם. "מתי ראיתם את האו"ם פותר בעיות? הוא לא, אלא רק יוצר אותן", אמר נשיא ארצות הברית הנבחר.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"אילו היה ממצה את הפוטנציאל העצום שגלום בו, זה היה יכול להיות דבר נפלא", המשיך טראמפ, 23 ימים לפני השבעתו לנשיא ה-45 של ארה"ב. "אבל אם הוא לא, אז מדובר בבזבוז של זמן וכסף".

''האו''ם יוצר בעיות''. טראמפ (רויטרס)
''האו''ם יוצר בעיות''. טראמפ (רויטרס)

עוד הבהיר הנשיא הנבחר כי לדעתו ישראל זוכה ליחס לא הוגן מצד האו"ם. "אם תסתכלו על מה שקורה, הם (ישראל) מתמודדים עם עשרות החלטות של מועצת הביטחון, בשעה שמדינות אחרות, מקומות ממש מזוויעים שמתייחסים לבני אדם בצורה נוראית, מעולם לא הותקפו בידי האו"ם", טען טראמפ. "אז בהחלט קורה משהו, וזה מאוד לא הוגן כלפי ישראל". דבריו של טראמפ מגיעים בתגובה לדברים שנשא אמש מזכיר המדינה ג'ון קרי, בו הציג את "חזון השלום" של ממשל אובמה היוצא.

נאום ''חזון השלום של וושינגטון''. קרי (רויטרס)
נאום ''חזון השלום של וושינגטון''. קרי (רויטרס)

"הישארי חזקה, ישראל. 20 בינואר מתקרב"

בימים האחרונים פרסם הנשיא המיועד סדרת ציוצים נגד ממשל אובמה, שהתמקדה בין היתר בהימנעות האמריקנית בהצבעה נגד ההתנחלויות במועצת הביטחון. אתמול, שעות ספורות לפני נאום קרי, החריף טראמפ את הטון כשכתב בטוויטר: "איננו יכולים לאפשר את המשך היחס המזלזל וחסר הכבוד כלפי ישראל".

"ארצות הברית נהגה להיות ידידה קרובה של ישראל, אבל לא עוד", המשיך טראמפ לצייץ נגד אובמה. "תחילת הסוף הייתה ההסכם הנורא עם אירן ועכשיו זה (או"ם)! הישארי חזקה, ישראל. 20 בינואר מתקרב!", ציין, תוך התייחסות לתאריך השבעתו לנשיא. ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב בציוץ משלו, כשכתב: "תודה לך על הידידות החמה ותמיכתך החד משמעית בישראל".