טראמפ הדיח את מנהל התקשורת החדש

לאחר 10 ימים בלבד, אנתוני סקרמוצ'י עזב את תפקידו. דוברת הבית הלבן: "הערותיו נגד בכירים בממשל לא היו ראויות לדעת טראמפ, אך הדבר לא קשור לעזיבתו"

נשיא ארצות הברית הדיח את מנהל התקשורת החדש שלו, אנתוני סקרמוצ'י, כשבוע וחצי בלבד לאחר שמונה - כך דיווח אמש (שני) לראשונה הניו יורק טיימס, ולאחר מכן דווח על ההדחה בכלי תקשורת נוספים. לפי הודעת הבית הלבן, סקרמוצ'י החליט "להשאיר לג'ון קלי לוח חלק ולאפשר לו לבנות צוות משל עצמו". טראמפ צייץ בטוויטר לראשונה לאחר הדחת מנהל התקשורת: "יום נפלא בבית הלבן!".

סקרמוצ'י (ארכיון)
סקרמוצ'י (ארכיון) | צילום: רויטרס

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

בתדרוך הבית הלבן הבהירה הדוברת שרה האקבי-סנדרס כי סקרמוצ'י אינו עובד יותר בבית הלבן. היא סירבה לפרט מי החליט על העזיבה, אולם ציינה כי הנשיא טראמפ חשב שהשפה בה השתמש סקרמוצ'י בשיחה עם כתב הניו יורקר ריאן ליזה, בה השתלח בעמיתיו דאז ריינס פריבוס וסטיב באנון, לא הייתה ראויה וגם הדברים עצמם לא מצאו חן בעיניו. עוד הבהירה כי שרשרת הניהול בבית הלבן כפופה כולה לראש הסגל החדש, "כולל ג'ארד ואיוונקה", וכי לנשיא ישנו ביטחון מלא בכל חברי הקבינט.

מדובר באירוע נוסף בשרשרת ארוכה של שינויים בבית הלבן: סקרמוצ'י מונה לתפקיד הבכיר למרות העובדה כי דובר הבית הלבן הקודם, שון ספייסר, הביע בו עניין. לאחר היוודע המינוי הודיע ספייסר על התפטרותו, ולנעליו נכנסה האקבי-סנדרס. סקרמוצ'י האשים את ראש הסגל ריינס פריבוס בהדלפות בענייניו - האשמה שבהמשך הוכחה כשגויה - וזה הגיש את התפטרותו מהתפקיד תוך זמן קצר.

[brightcove_iframe video_id='whitehouse_vtr2_n20170731_v1' autoplay='0' credit='' desc='' kid='' duration='0'']

שרה האקבי-סנדרס (ארכיון)
שרה האקבי-סנדרס (ארכיון) | צילום: רויטרס

במקומו של פריבוס הושבע היום לתפקיד ג'ון קלי, ששימש קודם לכן כשר להגנת המולדת: על פי הדיווח, קלי הוא זה שדרש כעת את פיטוריו של סקרמוצ'י, שהתרברב לאחרונה כי הוא "כפוף רק לנשיא", היות והוא אינו ממושמע דיו. על פי גורמים רשמיים, פריבוס היה בין אנשי הממשל שהתנגדו בתקיפות למינויו של סקרמוצ'י לתפקיד.

בסוף השבוע שעבר נחשף כי סקרמוצ'י, בעברו מנהל קרן גידור גדולה, תקף בחריפות ובמילים בוטות את פריבוס ואת היועץ האסטרטגי של טראמפ, סטיב באנון. בשיחה עם ליזה הביע סקרמוצ'י חשד שפריבוס מדליף לתקשורת פרטים נגדו וכינה אותו "פרנואיד" בתגובה. לאחר מכן אמר שיפטר אנשים בצוות התקשורת של טראמפ החשודים בהדלפות. "פריבוס הוא חתיכת סכיזופרן מזד*** ובאנון מנסה לרכוב על גבו העוצמתי של הנשיא", אמר.

לאחר מכן עבר לדבר עם הכתב על באנון ואמר כי בניגוד אליו, הוא "משרת את הציבור בארה"ב". לדבריו, היועץ האסטרטגי הבכיר של הנשיא מנסה למתג את עצמו על חשבון הנשיא וכי הוא "לא כמו באנון, שמנסה למצ*** לעצמו את הז**". בהמשך התנצל על הדברים בטוויטר: "לעתים אני משתמש בשפה ססגונית, אמנע מהזירה הזו אבל לא אחדול מלהילחם בתשוקה עבור הנשיא טראמפ".

טראמפ וקלי בהשבעה, היום. ''אין כאוס''
טראמפ וקלי בהשבעה, היום. ''אין כאוס'' | צילום: רויטרס

דוברת הבית הלבן אמרה בתגובה כי סקרמוצ'י אמנם השתמש בשפה צבעונית אבל כרגע הממשל עסוק בחוק החלופה לאובמה-קר. מהנשיא טראמפ עצמו לא נמסרה תגובה או התייחסות לדברים הוולגרים, אולם על פי הדיווחים דרישת קלי לפיטורי סקרמוצ'י מגיעה, בין היתר, על רקע האירוע.

גם חייו האישיים של סקרמוצ'י עברו בשבוע האחרון תהפוכות: ביום שישי דווח כי אשתו, דאידרה בול, שהייתה בחודש התשיעי להריונה, הגישה מסמכי גירושים לאחר שלוש שנות נישואים. לפי הדיווחים, אחת הסיבות לרצונה להתגרש ממנו הייתה עבודתו עם טראמפ, ממנו היא סולדת, ושאיפותיו הפוליטיות הקיצוניות. למחרת ילדה בול את בנם השני של השניים, ג'יימס - לידה אותה פיספס סקרמוצ'י בשל עבודתו בבית הלבן.

מוקדם יותר היום הדף נשיא ארה"ב את הטענות לבלאגן בסביבתו. "אין כאוס בבית הלבן", צייץ טראמפ בחשבון הטוויטר שלו. "הסחר בבורסה הוא הגבוה אי פעם, נתוני הכלכלה הם הטובים מזה שנים, האבטלה הנמוכה ביותר מזה 17 שנה, השכר עולה, אין כאוס", אמר טראמפ.