משחתת אמריקנית התנגשה בספינת משא באוקיינוס השקט

בתאונה חמורה שנייה של הצי האמריקני בתוך כחודשיים באזור האוקיינוס השקט התנגשה המשחתת יו.אס.אס מקיין בספינת משא השוקלת יותר מ-50 אלף טון בסמוך לסינגפור. 10 מלחים נעדרים, 5 נפצעו ונזק נגרם לספינה

עשרה מלחים אמריקנים נעדרים ו-5 נפצעו לאחר שהמשחתת "יו.אס.אס ג'ון ס. מקיין" (USS John S. McCain) התנגשה הלילה (שני) בספינת משא באוקיינוס השקט ממזרח לסינגפור.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

בהצהרה שפרסם חיל הים של צבא ארה"ב נמסר כי המשחתת, הנושאת טילים מונחים, נפגעה כתוצאה מהפגיעה בצדה בזמן שעשתה דרכה לנמל בסינגפור במסגרת שיט שגרתי ומתוכנן. סיבת ההתנגשות עדיין לא ברורה. בעקבות התאונה, הנשיא דונלד טראמפ צייץ כי "מחשבותינו ותפילותינו עם המלחים שלנו על ה'ג'ון מקיין' היכן שמתבצעים מאמצי חיפוש והצלה".

עוד נמסר בהצהרת חיל הים כי המשחתת הפגועה חזרה לנמל ללא סיוע וצוותי חילוץ והצלה יצאו לזירת התאונה כדי לחפש אחר עשרת המלחים הנעדרים. המשחתת פגעה בספינה פיליפינית בבעלות פרטית שהייתה עמוסה במטען, ככל הנראה נפט. אורכה הוא 183 מטרים והיא שוקלת כ-50,760 אלף טונות.

''תפילותינו עם המלחים''. טראמפ (EPA/SAUDI PRESS AGENCY HANDOUT)
''תפילותינו עם המלחים''. טראמפ (EPA/SAUDI PRESS AGENCY HANDOUT)

מלזיה שלחה שתי ספינות חיל הים שיצטרפו למאמצי החיפוש וההצלה של הצי האמריקני. מקור המעורה בפרטים אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי מבדיקה ראשונית עולה שלא נגרמה דליפת נפט מספינת המשא כתוצאה מהתאונה.

ההתנגשות של ספינת קרב אמריקנית באזור האוקיינוס השקט היא השנייה בחודשיים האחרונים. רק לפני חודשיים נהרגו 7 מלחים כשספינה של הצי האמריקני "יו.אס.אס פיצ'גרלד" (USS Fitzgerald) התנגשה באנייה עמוסת מכולות סמוך ליפן. למרות שחקירת התאונה הראשונה עדיין בעיצומה, קפטן הספינה ושני מפקדים בכירים נוספים הודחו לאחר שנמצאו כשלים בתפקודם.