צבא לבנון פתח במתקפה נגד דאע"ש

גורם ביטחוני לבנוני מסר לסוכנות הידעיות רויטרס כי צבא לבנון פתח במתקפה צבאית כנגד כוחות דאע"ש על אדמת לבנון בסמוך לגבול הצפון-מזרחי עם סוריה

רשת הטלוויזיה הלבנונית אל-מנאר, המזוהה עם ארגון חיזבאללה, דיווחה הבוקר (שבת) כי הארגון השיעי החל במתקפה משותפת עם הצבא הסורי כנגד כוחות המדינה האיסלמית (דאע"ש) על אדמת סוריה בסמוך לגבול עם לבנון. במקביל, גורם ביטחוני לבנוני מסר לסוכנות הידיעות רויטרס כי צבא לבנון החל במבצע צבאי דומה כנגד כיסי ההתנגדות של כוחות המדינה האיסלמית בצידו הלבנוני של הגבול.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

הגורם הביטחוני הרחיב ואמר כי במסגרת המבצע נעשה שימוש בטילים, ארטילריה ומסוקים. כוח האש הופנה לעבר עמדות של דאע"ש הממוקמות בסמוך לעיירה ראס בעלבק בצפון-מזרח המדינה. בנוסף, הבהיר הצבא הלבנוני כי הוא אינו משתף פעולה עם צבא סוריה במסגרת המבצע.

אמש דווח ברשת ABC האמריקנית כי כוחות צבא סוריה וחיזבאללה השתלטו על עמדות אסטרטגיות של ארגון המדינה האיסלמית בסמוך לגבול בין המדינות. במקביל, דווח כי חיל האוויר הרוסי העניק חיפוי אווירי לכוחות אסד וחיזבאללה שתקפו מוצב נוסף של דעא"ש בעיר במרכז סוריה.

ביום שלישי נחשפו לראשונה על ידי חברת "אימג'סט" המפעילה את הלווין הישראלי "ארוס בי", תמונות לווין המצביעות על מפעל לייצור טילי סקאד ההולך ונבנה בסוריה. התמונות מלמדות כי המפעל נבנה באופן זהה למפעל טילים אירני שנבנה בטהרן. המפעל המתקדם, המציג לכאורה יכולות אחסון כלי נשק תת קרקעיים, ממוקם בואדי ג'הנם, סמוך לעיירת החוף בניאס שבצפון המדינה. לפי התמונות עולה כי בניית המפעל המתקדם החלה בשנה שעברה וככל הנראה תימשך עד סוף השנה הנוכחית.