מכה לטראמפ: אובמה-קר לא יבוטל

הסנאט האמריקני הפיל את הצעת החוק שאמור היה להחליף את רפורמת הבריאות "אובמה-קר" לאחר ששלושה מחברי מפלגתו של טראמפ הצביעו נגדה

דרמה בוושינגטון: הסנאט האמריקני הפיל הבוקר (שישי) את הצעת החוק שאמור היה להחליף את רפורמת הבריאות של הנשיא אובמה הידועה כ"אובמה-קר". מדובר בכישלון נוסף ונחרץ לנשיא טראמפ שהתחייב לבטל את הרפורמה במהלך קמפיין הבחירות שלו ובימים האחרונים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

הפלת החוק התאפשרה לאחר ששלושה רפובליקנים בסנאט, ג'ון מקיין, ליסה מורקובסקי וסוזן קולינס, הצביעו נגד ההצעה. בימים האחרונים התקיים מסע שכנועים קדחתני מצד בכירים רפובליקנים כדי שהחוק יעבור ולא יהיה מי שיצטרף לדמוקרטים, אך הניסיונות כשלו.

הסנאטור ג'ון מקיין (רויטרס)
הסנאטור ג'ון מקיין (רויטרס)

51 חברי הבית העליון של הקונגרס בארה"ב הצביעו נגד החוק לעומת 49 בעד. מנהיג הרוב הרפובליקני בסנאט, מיץ' מקונל, אמר בתום ההצבעה כי "ברור שמדובר בתוצאות מאכזבות מאוד". הנשיא טראמפ התייחס לכישלונו בסנאט ואמר כי נכון היה לתת לאובמה-קר להיכשל ואז להעביר חוק חדש. בציוץ בטוויטר כתב טראמפ כי "48 דמוקרטים ו-3 רפובליקנים אכזבו את העם האמריקני".

ג'ון מקיין הוא בין המבקרים הגדולים של טראמפ, אך לאחרונה זכה לתמיכה מצד הנשיא שצייץ כי הוא "גיבור". לפני כשבוע נודע כי אובחן בסרטן מוח אגרסיבי וכי עבר ניתוח להסרת קריש דם מעל עינו השמאלית. למרות הטיפולים שעבר, חזר מקיין להצביע בסנאט והבוקר כאמור הצביע נגד רצונו של טראמפ וזכה לתמיכה משמעותית בציבור האמריקני .