העולם מתאבל: "יום שחור של קטל"

מנהיגי העולם החופשי הביעוי גינויים חריפים למתקפת הטרור הכפולה בספרד, תחילה בברצלונה ואחר כך בעיירה קמברילס

זירת הפיגוע, אמש
זירת הפיגוע, אמש | צילום: רויטרס

אחרי תקופה שקטה יחסית באירופה, אזרחי היבשת התעוררו מחדש לבוקר של טרור. לפחות 13 בני אדם נהרגו ויותר מ-100 נפצעו בשני פיגועי הדריסה שאירעו אתמול (חמישי), קודם בשדרות "לה-רמבלה" בברצלונה וקצת אחרי חצות בעיירה קמברילס. מנהיגי העולם החופשי, שחשבו שההתמודדות עם הטרור פחתה, גינו בתקיפות את האירועים החמורים בהם נפצעו אזרחים מיותר מ-18 מדינות ברחבי העולם.

זירת הפיגוע, אמש
זירת הפיגוע, אמש | צילום: רויטרס

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

לאות הזדהות עם קורבנות הפיגוע, הוחלט להחשיך את מגדל אייפל שבפריז ואת מרכז הסחר העולמי בניו יורק. מושל מדינת ניו יורק גינה בתקיפות את הפיגוע והודיע כי מרכז הסחר יואר בצבעי דגל ספרד: "מי שרוצה לזרוע פחד ושנאה ייכשל. ניו יורק עומדת לצד העם בספרד".‎‎ בנוסף, העיתונים ברחבי אירופה הקדישו את עמודי השער שלהם לפיגוע הקטלני כשחלק מהכותרות עסקו בעובדה שהעורכים נותרו "ללא מילים".

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ התייחס לפיגוע בעמוד הטוויטר שלו וכתב כי "ארה"ב מגנה את פיגוע הטרור בברצלונה ונעשה כל מה שצריך כדי לעזור. היו חזקים, אנחנו אוהבים אתכם".

מטפלים בפצועים בברצלונה, אתמול
מטפלים בפצועים בברצלונה, אתמול

ראש משלת ספרד, מריאנו ראחוי, שהגיע לברצלונה ניסה לאחד את העם הספרדי ואמר כי "הטרוריסטים לעולם לא יהרסו אנשים מאוחדים שאוהבים את החירות על פני הברבריות". מקבילתו בבריטניה, תרזה מיי, אמרה כי מחשבותיה עם הקורבנות ועם הגורמים המעניקים את הטיפול בשטח ובבית החולים. "בריטניה עומדת לצד ספרד במאבק בטרור", הוסיפה.

[brightcove_iframe video_id='20barcelona_assaf_vtr2_n20170817_v1' autoplay='0' credit='' desc='' kid='' duration='1929'']

נשיא צרפת הצעיר, עמנואל מקרון, שמדינתו ידעה לא מעט פיגועים קשים של דאע"ש על אדמתה ולפחות 26 אזרחים צרפתים נפצעו בפיגוע, צייץ בטוויטר: "כל מחשבותיי נמצאות לצד הקורבנות בפיגוע הטרגי בברצלונה. אנחנו נישאר מאוחדים ונחושים".

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל אמרה שהיא חשה "עצב רב" נוכח הפיגוע הקשה, הביעה סולידריות עם הנפגעים ואמרה כי היא עומדת לצד העם הספרדי.

ראש ממשלת הולנד, מארק רוטה, גינה את הפיגוע שהתרחש נגד "אנשים חפים מפשע" ותיאר את 17 באוגוסט כ"יום שחור במקום שבו אנשים מכל העולם נפגשים".

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה בחריפות את הפיגוע וכתב בפייסבוק כי "בשם אזרחי ישראל אני שולח תנחומים למשפחות ההרוגים ואיחולי החלמה מהירה לפצועים. הערב ראינו שוב שהטרור מכה בכל מקום, ועל העולם התרבותי להילחם בו יחד כדי להביס אותו".

משרד החוץ עדכן הבוקר כי מספר מנותקי הקשר ירד ל-2 בלבד, לאחר שעמד על 28. המספר משתנה מדי שעה לפי דיווחים שמתקבלים ממשפחות התיירים הישראלים בעיר הספרדית.