שגרירת ארה"ב לאו"ם: "מנהיג צפון קוריאה בפראנויה"

אחרי ניסוי הטילים הנוסף, שגרירת ארצות הברית לאו"ם ניקי היילי תוקפת בחריפות את צפון קוריאה. "נמשיך להדק את האחיזה על תכנית הטילים של פיונגיאנג"

עליית מדרגה נוספת במתיחות בין צפון קוריאה למערב? שגרירת ארצות הבריאות באו"ם ניקי היילי הגיבה היום (ראשון) בחריפות לניסוי הטילים הנוסף שערכה צפון קוריאה. "קים ג'ונג און במצב של פראנויה", אמרה היילי בריאיון לרשת ABC, וציינה כי הניסוי נועד להעביר מסר לקוריאה הדרומית. "ארצות הברית תמשיך להדק את האחיזה על תכנית הטילים של צפון קוריאה", הבהירה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

''פראנויה''. קים ג'ונג און וניקי היילי
''פראנויה''. קים ג'ונג און וניקי היילי | צילום: EPA, רויטרס

היילי אף התייחסה לדיווחים באסיה לפיהם בתנאים מסוימים ניתן יהיה לקיים משא ומתן בין פיונגיאנג למערב. "זו לא הדרך לפגישה פוטנציאלית עם טראמפ", אמרה היילי. "אנחנו לא נעשה זאת עד שצפון קוריאה תעמוד בתנאים".

דבריה של היילי באים לאחר שהבוקר דיווחו כלי התקשורת באסיה כי צפון קוריאה ביצעה ניסוי נוסף בטיל בליסטי. על פי הדיווחים הטיל שוגר בהצלחה לטווח של 700 ק"מ, שהה באוויר במשך חצי שעה ונחת בים בשטחה הריבוני של יפן.

יפן ודרום קוריאה גינו (ארכיון)
יפן ודרום קוריאה גינו (ארכיון) | צילום: רויטרס

יפן ודרום קוריאה גינו את הניסוי

הטיל שוגר מאזור חופה המערבי של צפון קוריאה הנקרא קוסויג, צפונית מערבית לבירה פיונגיאנג. סוג הטיל עדיין לא זוהה באופן וודאי. צבא ארה"ב אישר שצפון קוריאה ביצעה ניסוי מוצלח, אך דובר הצבא האמריקני הבהיר כי ניתוח מסלול התעופה של הטיל מצביע על כך שהטיל לא נועד לטווח ארוך.

בדרום קוריאה וביפן מיהרו לגנות את הניסוי. נשיא דרום קוריאה הנכנס, שנבחר רק בשבוע שעבר, אמר במהלך כינוסה הראשון של המועצה לביטחון לאומי שמדובר בהפרה בוטה של החלטות קודמות של מועצת הביטחון. גם יפן פרסמה הודעת גינוי דומה. צבא יפן הודיע כי הטיל הצליח להגיע לגובה של 2,000 ק"מ לפני שנחת בים.