הנשיא טראמפ: "הכפלת הארסנל? זה פייק ניוז"

בעקבות הדיווח כי דרש מגורמי ביטחון "להכפיל פי 10" את מאגר הנשק הגרעיני של ארה"ב, יוצא שוב הנשיא טראמפ למתקפה נגד כלי התקשורת

"עוד פייק ניוז". טראמפ | צילום: רויטרס

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הכחיש הערב (רביעי) את הדיווח ברשת NBC לפיה במהלך ישיבה ביטחונית בקיץ שעבר, דרש להכפיל פי 10 את הארסנל הגרעיני של ארה"ב. "אני רק רוצה שהמאגר יהיה במצב טוב, מעולם לא דנו בהגדלתו", אמר טראמפ.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"זה 'פייק ניוז' של NBC", אמר הנשיא במהלך מסיבת עיתונאים בבית הלבן. "אנחנו לא צריכים ארסנל גדול יותר, אך אני רוצה לוודא שהוא עובר תהליך של שיקום ושל מודרניזציה".

גם שר ההגנה האמריקני מאטיס הכחיש את הדיווח. "הטענות שהנשיא דרש להגדיל את מספר ראשי הנפץ הגרעיניים שלנו הן שקר גמור. דיווחים שקריים שכאלה הם חסרי אחריות".

מוקדם יותר היום דיווחה רשת NBC כי במהלך פגישה עם בכירי מערכת הביטחון האמריקנית בקיץ הקודם, אמר נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כי ברצונו להגדיל עד פי 10 את הארסנל הגרעיני של ארה"ב. לדברי גורמים אמריקנים, יועציו של טראמפ, בהם מזכיר המדינה טילרסון, הופתעו מתגובתו של הנשיא.

על פי הגורמים, דבריו של טראמפ נאמרו בתגובה לסקירה שנערכה לו, ופירטה את הירידה בייצור הנשק הגרעיני בארה"ב מאז שנות ה-60. הפגישה שנערכה בחודש יולי תוארה כ"סקירה ארוכה ולעיתים מתוחה", של מבצעי ארה"ב ברחבי העולם. למרות דבריו של טראמפ, אמרו הגורמים כי הסקירה הציגה את היכולות הגרעיניות של ארה"ב כ"חזקות משהיו בשיא הייצור".

"לא ראינו באמירתו של הנשיא טראמפ כהוראה ישירה להגדלת מספר ראשי הנפץ", אמרו הגורמים. "אך ההערה מעלה שאלות לגבי היכרותו עם העמדה הגרעינית של ארה"ב".