הסופה בטקסס: הנשיא טראמפ יתרום מיליון דולר

בעוד מאמצי החילוץ בטקסס נמשכים, הסופה "הארווי" נחלשת וכעת מתפנה הממשל האמריקני לטפל בנזקים העצומים. הנשיא הכין מסמך הדורש מהקונגרס 5.9 מיליארד דולר לטובת שיקום הנפגעים וההריסות

חבילת סיוע של 5.9 מיליארד דולר, טראמפ
חבילת סיוע של 5.9 מיליארד דולר, טראמפ | צילום: (רויטרס)

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ יתרום כמיליון דולר מכספו הפרטי לטובת מאמצי הסיוע לנפגעי הסופה "הארווי" בטקסס, כך לפי הודעה שפרסם אמש (חמישי) הבית הלבן. במקביל, גורם בכיר בממשל האמריקני אמר לסוכנות הידיעות אי.פי כי הנשיא טראמפ כבר הכין טיוטת בקשה מהקונגרס לאישור סיוע על סך 5.9 מיליארד דולר, שיועברו לשיקום אזרחי טקסס שנפגעו והתשתיות שניזוקו.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"הנשיא טראמפ ירצה להצטרף לאותם מאמצים שראינו אזרחים רבים אחרים מרחבי המדינה כבר עושים", הודיעה דוברת הבית הלבן שרה סאנדרס. היא הוסיפה כי הנשיא עדיין לא החליט דרך איזה עמותה או ארגון יעבור הכסף.

במקביל, גורם בכיר בממשל האמריקני אמר לסוכנות הידיעות אי.פי כי טראמפ כבר הכין טיוטת בקשה שצפויה לעבור לאישור הקונגרס, כדי להעביר חבילת סיוע על סך 5.9 מיליארד דולר, לטובת שיקום הנזקים שגרמה הסופה "הארווי" לתושבי טקסס ולתשתיות שקרסו. ההצבעה, לפי גורמים במפלגה הרפובליקנית, צפויה להתקיים לכל היותר בשבוע הבא.

תושבים שחולצו מבתיהם, טקסס
תושבים שחולצו מבתיהם, טקסס | צילום: (רויטרס)

מאמצי החילוץ והסיוע בעיר יוסטון ובכל טקסס נמשכים, למרות היחלשות הסופה. דיווחים שונים ברשתות תקשורת אמריקניות מלמדים על מחסור בדלק ובמים בעיירות שונות. אוניברסיטה בטקסס שביצעה בדיקות שונות למי השיטפונות הודיעה כי התגלו רמות זיהום גבוהות ביותר וכי מסוכן לשהות במים.

בארבעת הימים האחרונים ירדו לא פחות מ-130 סנטימטרים של גשם שהפכו את העיר הרביעית בגודלה בארה"ב לאגם הצבוע בחום. הנזק ברכוש נאמד בשלב זה לכל הפחות בכ-23 מיליארד דולר ועל-פי ההערכות הוא עלול עוד לשלש את עצמו. 240 קילומטרים ממערב ליוסטון, ההצפות גרמו לדליפת 30 אלף גלונים של נפט טבעי ויותר מ-30,000 תושבים פונו למקלטים, כשאלפים עדיין ממתינים לחילוץ.