נשיא ארה"ב טראמפ: "כל האופציות על השולחן"

טראמפ הגיב בתקיפות לניסוי הבליסטי שביצעה הלילה צפון קוריאה במהלכו שוגר טיל מעל לשטחה של יפן. טראמפ: "צפון קוריאה מזלזלת בכל שכנותיה והחברות באו"ם"

המתיחות מתגברת: נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס היום (שלישי) לניסוי הטילים הבליסטי שבוצע בצפון קוריאה במהלך הלילה. "כל האופציות על השולחן", אמר הנשיא בהודעה רשמית של הבית הלבן.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"העולם קיבל את המסר של צפון קוריאה באופן חזק וברור", אמר הנשיא. "המשטר הזה לא מסתיר את הזלזול שלו לשכנותיו, לכל החברות באו"ם ולסטנדרט המינימלי ביותר להתנהגות בינלאומית מקובלת".

שיגור טיל בצפון קוריאה (ארכיון) (רויטרס)
שיגור טיל בצפון קוריאה (ארכיון) (רויטרס)

הנשיא התייחס גם לבידודה של צפון קוריאה ושלח מסר מאיים לשליט העליון של המדינה המסוגרת. "איומים וערעור היציבות רק מגבירים את הבידוד המדיני של צפון קוריאה מכל מדינות העולם, המשיך טראמפ. "כל האפשרויות על השולחן".

חבר פרלמנט רוסי: "איומי צפון קוריאה אינם בלוף"

חבר פרלמנט רוסי בכיר התייחס הבוקר לניסוי הטילים הבליסטיים. "הניסוי האחרון מראה שהאיום לפגוע באיי גואם, לא היה בלוף", אמר הבכיר הרוסי. סין התייחסה גם היא לאירוע: "המתיחות עם צפון קוריאה הגיעה לנקודת רתיחה".

מומחי ביטחון העריכו הבוקר כי הטיל אותו שיגרה המדינה המסוגרת הוא מהדגם החדש של טילי ה-האוסונג-12. הטיל שמיועד לטווחים בינוניים, המשיך במעופו במשך כ-2,700 ק"מ בטרם התפוצץ.

קים בוחן את הטילים (ארכיון) (התקשורת הקוריאנית)
קים בוחן את הטילים (ארכיון) (התקשורת הקוריאנית)

המחוקק הרוסי הוסיף כי הסנקציות שהוביל האו"ם נגד תכנית הטילים של צפון קוריאה נחלה כישלון. לטענו הסנקציות כשלו "בגלל המצב שהפך לעימות חזיתי בין צפון קוריאה לארצות הברית".

צפון קוריאה שיגרה הלילה טיל אשר עבר מעל שטחה של יפן ונחת בים. בתגובה לשיגור, בדרום קוריאה ערכו תרגיל הפצצות אוויריות ופרסמו תיעוד של תרגיל שיגור טילים שבוצע בשבוע שעבר. ביפן כינו את השיגור "איום חמור" וקראו להגביר את הלחץ על המשטר המבודד ולקרוא לדיון חירום במועצת הביטחון.

על פי סוכנות הידיעות הדרום קוריאנית "יונהאפ", השיגור התבצע סמוך לבירה פיונגיאנג לכיוון מזרח ונפל 1,180 ק"מ מזרחית לעיר ארימו שבאי היפני הוקאידו. לדברי מזכיר הקבינט היפני, הטיל שהה באוויר במשך 15 דקות.