טראמפ: "די עם הפוליטיקלי קורקט!"

נשיא ארה"ב תוקף את המדיניות הבריטית לאחר הפיגוע בלונדון: "אם לא נהיה חכמים, המצב יחמיר". טראמפ מתח ביקורת חריפה על ראש העיר לונדון

"טראמפ צעק על אבו מאזן כל הפגישה"
"טראמפ צעק על אבו מאזן כל הפגישה" | צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הגיב היום (ראשון) לפיגוע הטרור הקטלני בלונדון אתמול בו נהרגו 7 אנשים ונפצעו לפחות 48. "אנחנו חייבים להפסיק להיות 'פוליטקלי קורקט' ולרדת לעומקו של נושא הביטחון עבור העם שלנו", צייץ הנשיא. "אם לא נהיה חכמים יותר - זה יהיה גרוע יותר".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

הנשיא המשיך ותקף את ראש עיריית לונדון, סאדיק חאן שביקש אמש מתושבי לונדון להמשיך בשגרת חייהם. "לפחות שבעה הרוגים ו-48 פצועים במתקפת הטרור וראש העיר של לונדון אומר שאין סיבה להיות מודאגים. אתם שמים לב שאנחנו לא מתווכחים בנושא נשק כרגע? זה בגלל שהם משתמשים בסכינים ומשאיות!".

בתוך כך המשטרה הבריטית החלה היום במבצע במהלכו נעצרו 12 חשודים. עדי ראייה סיפרו כי הבחינו בארבע נשים עם כיסוי ראש שנעצרו על ידי המשטרה המקומית במזרח לונדון.

"שוטרים מהיחידה נגד טרור עצרו הבוקר 12 אנשים בברקינג, מזרח לונדון בחשד לקשר ביניהם לפיגוע הטרור אתמול בגשר לונדון ובשוק 'בורו'", נכתב בהודעה רשמית מטעם המשטרה. "החיפושים במספר כתובות עדיין נמשכים".

תרזה מיי: "מספיק זה מספיק"

מוקדם יותר היום גם ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי הגיבה לפיגוע הקטלני. לדברי מיי, אמנם אין קשר בין הפיגוע הקטלני במנצ'סטר לבין זה שאירע אמש בלונדון, אולם כן עומדת מאחוריהם אותה אידיאולוגיה משותפת המתנגדת לערכי המערב. מיי הוסיפה כי האינטרנט הוא סביבה המאפשרת את טיפוח והפצת האידיאולוגיה הזו, והדגישה כי על הממשל לפעול לצמצום המגמה. לדבריה, "הטרור לא יובס רק בכוח". עוד חשפה כי המשטרה הצליחה למנוע חמישה אירועי טרור נוספים בתקופה האחרונה.

''מספיק זה מספיק'', מיי

"הגיע הזמן להגיד מספיק זה מספיק", הדגישה מיי. "עלינו להמשיך לחיות את חיינו כרגיל ולדבוק בערכים שלנו, אבל כשזה מגיע לטרור דברים צריכים להשתנות. שתי מפלגות השהו את הקמפיין שלהן - אולם אסור לתת לטרור להשפיע על התהליך הדמוקרטי, ולכן המפלגות יחזרו לקמפיינים מחר והבחירות ייערכו כמתוכנן, ביום חמישי הקרוב".

אתמול דרסו מחבלים באמצעות רכב מסחרי עוברי אורח שהלכו על גשר לונדון, ולאחר מכן ירדו מהמכונית כשהם חמושים בסכין והחלו לדקור אנשים סמוך למתחם האוכל "בורו". השוטרים חיסלו את המחבלים, שלבשו על גופם מה שנראה תחילה כמו מטען נפץ, אך לאחר בדיקה התברר כי מדובר בזיוף.

אזרחים נמלטים מזירת הפיגוע. אתמול
אזרחים נמלטים מזירת הפיגוע. אתמול | צילום: CNN

שלושת המחבלים נורו על ידי המשטרה ונהרגו. "המחבלים נורו תוך 8 דקות מהדיווח הראשון", אמר מארק ראולי, מהיחידה למלחמה בטרור בלונדון. "השוטרים הגיבו במהירות ובאומץ שלושת החשודים החמושים נורו ונהרגו במתחם ה'בורו', הם לבשו על גופם מה שנראה תחילה כמו מטען נפץ, אך בסוף התברר כי מדובר בתרמית".