לונדון: נעצר חשוד כמעורב בפיגוע

צעיר בן 18 נעצר על ידי משטרת לונדון בחשד למעורבות בפיגוע בלונדון אתמול, בו נפצעו 29 בני אדם. המשטרה: "מעצר משמעותי, החקירה מתקדמת היטב"

זמן צפייה: 11:40

המשטרה הלונדונית עצרה צעיר כבן 18 בחשד למעורבות בפיגוע ברכבת בלונדון אתמול (שישי), בו נפצעו 29 בני אדם. במשטרה כינו את המעצר "משמעותי". בתוך כך, מאות חיילים בריטים שוגרו לעמדות מפתח שונות בממלכה, על מנת לפנות שוטרים לחקירת הפיגוע. הצעד ננקט לאחר שראשת הממשלה תרזה מיי הודיעה על העלאת רמת הכוננות במדינה לגבוהה ביותר.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"לתקופה הקרובה, אנשי צבא יחליפו אנשי משטרה בעמדות אבטחה במספר אתרים מוגנים", אמרה מיי בהצהרה טלוויזיונית. "הציבור יבחין ביותר כוחות משטרה חמושים בתחבורה הציבורית וברחובות. זהו צעד מידתי והגיוני, שיספק ביטחון נוסף והגנה במהלך חקירת האירוע".

הפיגוע בוצע באמצעות מטען חבלה ביתי, שככל הנראה לא פעל כמתוכנן ומשכך לא הוביל להרוגים. מדובר בפיגוע החמישי בבריטניה מתחילת השנה, וארגון הטרור דאע"ש כבר לקח עליו אחריות, כפי שעשו גם בשני פיגועים קודמים בלונדון כמו גם זה במנצ'סטר.

חיילים במקום שוטרים. לונדון, אתמול | צילום: רויטרס

לדברי הקצין הבכיר ביותר בנושאי המלחמה בטרור במשטרה הבריטית, מארק ראולי, החקירה מתקדמת היטב. "אנו רודפים אחרי חשודים", אמר. "מאות שוטרים חוקרים שלל כיווני חקירה, צופים בעשרות שעות סרטוני אבטחה ומדברים עם עדי ראיה".

אתמול דווח בבריטניה כי הרשויות הצליחו לזהות את החשוד בביצוע הפיגוע. לפי הדיווח של רשת "סקיי ניוז", החשוד זוהה לאחר ניתוח תמונות ממצלמות האבטחה שהוצבו בתחנה. ראש עיריית לונדון, סאדיק חאן, אמר בהודעה רשמית שהוציא לאחר היוודע הפיגוע שעירו לונדון לא תורתע או תובס על ידי גורמי טרור: "הוכחנו זאת שוב ושוב, לעולם לא נחיה פחד מאיום הטרור". חאן הוסיף: "הרשויות בלונדון מגנות באופן חריף את ניסיונם המחפיר של אינדיבידואלים להשתמש בטרור כדי לפגוע בנו ולהרוס את דרך חיינו המערביים".